פרקליטו של החשוד: "אין לו שום קשר"
(צילום: נויל האריס)

התפתחות משמעותית חלה בחקירת רצח יזם הנדל"ן אלדד פרי: חוקרי המשטרה הציגו בפני החשוד ברצח דניאל קדר – תושב ראשון לציון בן 64 שרכש שתי דירות בפרויקטים של פרי לפני שאימפריית הנדל"ן שלו קרסה – ראיות שקושרות אותו ‏לזירה, אולם קדר בחר לשמור על זכות השתיקה.
4 צפייה בגלריה
דניאל קדר החשוד ברצח אלדד פרי
דניאל קדר החשוד ברצח אלדד פרי
החשוד דניטאל קדר. חובב אופנועים ונשקים
(מתוך פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
יזם הנדל"ן אלדד פרי והמכונית המנוקבת בזירת הרצח ברחובות
(צילום: עמית שעל, נדב אבס)
חקירת המשטרה בפרשת הרצח מתקדמת במהירות. במגבלות צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה, ניתן לומר כי לחוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז יש כעת ראיות חזקות שקושרות את החשוד במעשה לזירת הרצח ברחובות. פרי, בן 44 במותו, נורה למוות על ידי רוכב אופנוע בחודש שעבר, שהמתין לו כאשר זה הגיע בשעת בוקר מוקדמת לתפילה בבית כנסת בעיר.
בשלב זה לא ניתן לומר ‏בשל צו איסור הפרסום מהי אותה ראיה שיש לחוקרים, אולם ברגע שחוקרי ימ"ר מרכז הטיחו אותה בפני קדר – הוא החליט לשמור על זכות השתיקה. קדר, אדם נורמטיבי לכאורה שעובד בחברת טכנולוגיה מוכרת, הכחיש עד עתה את החשדות נגדו, אך הפתיע את החוקרים כשהחליט לנקוט בטקטיקה שמשמשת לרוב עבריינים מנוסים – והודיע כי אינו מתכוון לדבר יותר.
בעקבות ההתפתחות בחקירה, במשטרה ‏ביקשו מקדר לחתום על ויתור סודיות עורך דין-לקוח, על מנת לגבות עדות ולקבל מסמכים מאחד מעורכי הדין שטיפלו בו, אולם קדר סירב לכך.
4 צפייה בגלריה
דניאל קדר החשוד ברצח היזם אלדד פרי
דניאל קדר החשוד ברצח היזם אלדד פרי
קדר בבית המשפט, ביום ראשון
(צילום: יריב כץ )
קדר, ששמו הותר לפרסום מוקדם יותר היום (ד'), נעצר כבר בתחילת השבוע. כששמו הופיע לראשונה כחשוד המרכזי בחקירה, החוקרים היו תחילה המומים: מדובר באדם משכיל וללא עבר פלילי שעוסק בתחום המחשבים, ומרבה לפרסם בפייסבוק תמונות של ששת נכדיו. אולם חיבתו לרובים ואקדחים, כמו גם מקצועיותו בתפעול כלי נשק והתעניינותו באופנועים – חיזקו את החשד נגדו במשטרה.
באחד הדיונים בהארכת המעצר של קדר חשף רס"ב עופר תכלת, מצוות החקירה בימ"ר מרכז, קצת מהראיות שהצליחו החוקרים להשיג. מדובר בין היתר באוסף של ראיות טכנולוגיות שמיקמו את החשוד בשלבים שונים באזור הזירה שבה נרצח פרי, אך עדיין לא ברור אם היה שם ביום הרצח או ביום שקדם לו.
4 צפייה בגלריה
עו"ד ששי גז ועידן שני
עו"ד ששי גז ועידן שני
עורכי דינו של החשוד. ששי גז ועידן שני
(צילום: דנה קופל)
עורכי הדין ששי גז ועידן שני המייצגים את החשוד, מתעקשים כי הוא חף מפשע: "בשלב זה התיק נמצא בעיצומה של חקירה ואנו מקווים כי מיד עם סיומה הכול יבינו כי המשטרה מתמקדת באדם הלא נכון, ודניאל ישוב לחיק משפחתו".