ברשתות החברתיות התפרסם הבוקר (יום שישי) סרטון מרצועת עזה, שתועד ככל הנראה אתמול, ובו נראים רעולי פנים "מענישים" צעירים שלכאורה גנבו אוכל ממחסנים של חמאס. רעולי הפנים שמשתייכים למנגנוני הביטחון של ארגון הטרור שעוד מתפקדים ברצועה בחסות הכאוס - ובתיעוד הם מצליפים באלות בצעירים כפותים ומכוסי עיניים שזועקים מכאב, ומרססים על גביהם את המילה "גנב".
הענישה של חמאס

3 צפייה בגלריה
 חמאס חוטף אזרחים שפרצו למחסני סיוע ונותנים להם מכות
 חמאס חוטף אזרחים שפרצו למחסני סיוע ונותנים להם מכות
רעולי פנים מכים את הצעיר
3 צפייה בגלריה
 חמאס חוטף אזרחים שפרצו למחסני סיוע ונותנים להם מכות
 חמאס חוטף אזרחים שפרצו למחסני סיוע ונותנים להם מכות
מראות שמזכירים את דאעש. הכיתוב "גנב" על גבו של אחד הצעירים
ככל הנראה, אותם תושבים שספגו התעללות פרצו למחסנים שבהם חמאס מחביא סיוע הומניטרי, בניסיון נואל לספק אוכל לבני משפחותיהם. לא צוין היכן בדיוק התרחש האירוע.
דובר צה"ל בערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי, התייחס לתיעוד ואמר: "הקורבנות הם צעירים תושבי עזה תמימים. הם מואשמים בכך שהם גנבים כי הם רעבים, וניסו לקחת חלק מהסיוע שגנב חמאס האכזרי. זהו חמאס, וזהו היחס שלו לתושבי עזה שאותה הוא כובש".
"חמאס דואג רק לאינטרסים שלו ולכסף האיראני שהוא מרוויח על חשבון העזתים המסכנים הללו, שהיו נתונים לטרור שלו במשך שנים", הוסיף אדרעי. "כסף איראני כבר לא הספיק לו, אז הוא התחיל לגנוב את הכסף של העניים והרעבים".
על אף התיעוד החריג, שמזכיר את הענישה של ארגון דאעש, בחודשים האחרונים פורסמו עוד סרטונים רבים נוספים שבהם נראים אנשי חמאס יורים באזרחים ומכים אותם בגלל ביזה לכאורה של סיוע הומניטרי. פרשננו רון בן ישי כתב היום בטורו כי בזמן שממשלת ישראל נמנעת מדיון בתוכנית "הבועות ההומניטריות", שתנסה לבודד אזורים ברצועה ולייצר בהם משילות חלופית לחמאס, ארגון הטרור - שעדיין מקים משילות אזרחית - מנסה לארגן מחדש את כוחותיו הצבאיים. לפי בן ישי, עד שלא יוצג שלטון חלופי לחמאס, ישראל לא תוכל לסיים לחלוטין את המלחמה ולספק ביטחון לתושבי העוטף. הוא ציין כי למעשה מה שקורה כרגע בצפון הרצועה, וגם בחלקים אחרים שלה, הוא המצב הגרוע ביותר שמפניו חששה ישראל – "סומליזציה": משפחות פשע וחמאס נלחמים אלה באלה על שליטה ועל בזיזת הסיוע, שאחר כך נמכר במחירים מופקעים בשווקים.
השבוע פורסם גם תחקיר של הוול סטריט ג'ורנל בנושא הפשע ברצועת עזה, שבו תואר כוח המשטרה של חמאס כ"חסר אונים" אל מול הפשיעה הגואה. בכתבה צוטט ראש לשכת התקשורת הממשלתית בעזה, שנשלטת על-ידי ארגון הטרור, שטען כי משטרת חמאס פועלת על פי "תוכנית חירום". "היא מצליחה להביא בטיחות וביטחון במקומות שבהם היא יכולה לעשות זאת", טען, "המשטרה מונעת ניסיונות ביזה, רודפת אחר גנבים ומחזירה סחורה גנובה לבעלים". הוא האשים את ישראל כמי שבכוונת מכוון גורמת לכאוס.