הלווייתו של ניסים אסייג
(צילום: נדב אבס)

אל"מ (במיל') ניסים אסייג (60) הוא יזם הנדל"ן המוכר שנרצח אתמול בבוקר (חמישי) בראשון לציון. "זו טרגדיה, הוא היה בן אדם ישר, אלוף משנה בצבא, היה תורם בצורה מטורפת", סיפרה ל-ynet בתו שי. הוא הותיר אחריו את אשתו שרון, שלושה ילדים וחמישה נכדים.
לדבריה של הבת שי, "אבא שלי עשה רק טוב. מגיע לו כבוד. נלחם במלחמות ישראל, תורם לכולם. העולם רועד, אנשים שאני לא מכירה מתקשרים אליי ובוכים. זה בן אדם שלא היה בו רוע, אינטליגנט. הוא דאג להתפרנס בכבוד. אבא שלי היה כל עולמי, בלעדיו לא היה לי כלום, אני שבורה". שי אסייג האשימה ברצח קרוב משפחה: "רואים אותו בסרטון, כולם ראו שזה הוא, הוא רצח אותו בדם קר".
5 צפייה בגלריה
ניסים אסייג
ניסים אסייג
יזם נדל"ן מוכר בתחום ההתחדשות העירונית. הנרצח, ניסים אסייג
(צילום: אלעד גרשגורן)
יוצא ממונית, משוחח - ונורה למוות: תיעוד הרצח בראשון לציון

5 צפייה בגלריה
ניסים אסייג
ניסים אסייג
ניסים אסייג
(צילום: שאול גולן)
מאות בני אדם השתתפו בהלווייתו של אסייג שנערכה בבית העלמין גורדון בעיר. אלמנתו צעקה: "קום בבקשה, קום. יישרף בגיהינום מי שעשה זה", וכמה מהנוכחים השיבו: "אמן".
הבת הבכורה אמרה בדברי ההספד: "כל מי שמכיר אותו יודע שאבא שלי זה הדם שזורם לי בגוף. סליחה שלא נתתי לך נחת, שכל הזמן היית סביבי וסביב הילדים שלי. אתה האדם הכי טהור שאני מכירה וזה לא הגיע לך. אני אוהבת אותך יותר מאת עצמי".
גיסתו אמרה: "ניסים אהוב ליבנו, שהכרת את אחותי שרון, אתה שתמכת בי והצעת מכיסך לעזור לי, שלא שכחת להזמין בכל חג, שהיית אבא וסבא למופת. השארת אישה מדהימה עם אהבה של מעל 50 שנה. אתה תהיה בליבנו לנצח נצחים".
בענף הנדל"ן מציגים את אסייג כדמות "צבעונית" שפרצה בסערה לאחר סיום תפקידו בצה"ל לתחום ההתחדשות העירונית. החברה שהקים, NSA התחדשות עירונית, הייתה מעורבת במספר פרויקטים של "פינוי-בינוי" באור עקיבא ובפתח תקווה בהיקף של אלפי דירות. בין היתר חבר אסייג לחברות כמו נכסים ובנין והכשרת היישוב. אולם לדברי גורמים בענף, קשרים אלה לא המשיכו. בענף אומרים כי בשלב מסוים חבר אסייג גם לאיש הנדל"ן אדי אביטן, בעלה של זוכת מאסטר שף ונסה אביטן, ממורשעי "עוקץ המאה" בצרפת.
5 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח בראשון לציון
תיעוד הרצח בראשון לציון
אסייג משוחח עם הרוצח ליד המונית
5 צפייה בגלריה
אירוע ירי בראשון לציון
אירוע ירי בראשון לציון
זירת הרצח בראשון לציון
(צילום: מאיר תורג'מן)
מותו של אסייג נקבע בבית החולים כמה שעות לאחר שנורה ברחוב פריימן. מחקירה ראשונית עולה כי הגיע במונית לצורך מפגש עם אדם שעימו קבע. כשירד מהמונית הוא שוחח קצרות עם אותו גבר, ואז נורה מטווח אפס. במשטרה מעריכים כי אכן הכיר את המתנקש. לאחר הירי רץ אסייג בחזרה למונית, שהסיעה אותו לתחנת דלק בדרך המכבים, שם חבר לאמבולנס של מד"א שפינה אותו לבית החולים אסף הרופא במצב קשה.
5 צפייה בגלריה
ניסים אסייג
ניסים אסייג
אלוף-משנה במילואים. ניסים אסייג בתפקידו כסגן מפקד חיל החימוש
(צילום: אלבום פרטי)
אסייג נולד באור עקיבא, וכשהיה בן 13 נשלח על ידי הוריו לפנימיית אורט נתניה. ב-1981 התגייס, ובתקופת מלחמת לבנון הראשונה שימש סמל טכני פלוגתי בחטיבת טנקים. לאחר המלחמה החל בקריירה הצבאית שלו, שאותה סיים ב-2008 כאלוף משנה. בתפקידו האחרון שימש סגן מפקד חיל החימוש, ורמ''ח אומ''ן (ארגון ומשאבי אנוש) בחיל.
אחד הזכרונות הקשים, שקשורים בעברו הצבאי, הוא "אסון הספארי", שאירע במרץ 1985, האירוע בו התפוצצה מכונית תופת בסמוך לשיירה של ארבע משאיות ספארי, שנסעה לכיוון דרום לבנון. באסון נהרגו 12 חיילי צה"ל ו-14 נוספים נפצעו. "הייתי מפקד שיירת הרכבים", סיפר לפני שלוש שנים בריאיון ל-ynet. "ישבתי ברכב המוביל. חצינו את גדר המערכת, ואז הגיח מולנו טנדר מקומי בצבע אדום. עצרנו אותו והוריתי לנהג לרדת לשולי הכביש. הטנדר סטה מעט לשולי הכביש, המתין למשאית הספארי שתתקרב והתפוצץ לצידיה. הייתי היחיד, שלא נפגע באסון. במבט לאחור זה היה סוג של נס. אגב, אמי תמיד מספרת, שהלידה שלי הייתה קשה מאוד, לכן קראו לי ניסים".