אלמונים השחיתו ציור לזכרה של הצעירה שני אמין ז"ל, בת העיר אשדוד, שנרצחה עם החבר שלה אדם אילייב במסיבה בנובה ב-7 לאוקטובר.
הציור אויר על מיגונית ברחוב ההסתדרות בעיר ופניהם של שני ובן זוגה שנרצחו ביחד הופיעו עליה כחלק מפעולת ההנצחה. האמן שצייר על המיגונית הוא איתי נבט.
2 צפייה בגלריה
הציור לזכרה של שני אמין שהושחת
הציור לזכרה של שני אמין שהושחת
הציור לזכרה של שני אמין שהושחת
בני המשפחה נדהמו לגלות כי פניה של שני הושחתו - והגישו תלונה למשטרה. סבא של שני, עמי כלפון, הגיב בזעם בשיחה עם ynet: "מי שהשחית את הפנים של הנכדה שלי הם נבלות. גם למתים לא נותנים מנוחה? מי הנבלות שעשו את זה? למה? אני פעם-פעמיים בשבוע עולה לכיוון, אני חייב, מגיע מנשק אותם והולך. זה כמו קבר שני בשבילי. היום הלכתי לקניות במתחם ואני רואה את הפנים שלה. חשבתי שזה גיר או משהו. הייתי מזועזע שזה בצבע. הייתי בהלם, ישר התקשרתי לעוזר של ראש העיר שהוא חבר שלי, ואמרתי לו. לפי דעתי זה חרדים קיצוניים. הם לא יכולים לראות אישה, אפילו שהיא מתה בתמונות ברחוב זה לא להאמין. לאן הגענו, לאן, לאן? לא יאומן פשוט, לא יאומן".
זו לא הפעם הראשונה שבאשדוד משחיתים או מכסים תמונות של נשים במרחב הציבורי, כמו למשל שלטי חוצות או פרסומות. ההשחתה בוצעה ככל הנראה על ידי גורמים קיצוניים, שהיו אחראים גם בעבר למעשים דומים.
2 צפייה בגלריה
שני אמין
שני אמין
שני אמין ז"ל
ראש העיר יחיאל לסרי מסר בתגובה: "השחתת איור הגרפיטי של שני אמין ז"ל יחד עם אדם אלייב ז"ל, שנרצחו במתקפת החמאס בשבת שמיני עצרת, הינו מעשה מזעזע וחמור מכל היבט. אנו מוקיעים ומגנים את המעשה הברברי הזה, ונעשה כל מאמץ ללכוד את העבריינים שעשו זאת. לכן הנחיתי את אגף הביטחון בעירייה להגיש תלונה במשטרה ולסייע לה באמצעות מערך המצלמות שלנו ברחבי העיר, לאתר ולהביא לדין את העבריינים. השחתת פנים של נשים במרחב הציבורי, קל וחומר של שני אמין ז"ל, הינה תופעה מסוכנת ומכוערת שאני וכל תושבי העיר מגנים בחריפות ופועלים לעקור מהשורש. בשמי ובשם כל תושבי העיר אני מבקש להתנצל בפני משפחת אמין על עוגמת הנפש, בשיא ההתמודדות עם האובדן הנורא של שני הי״ד".