תיעוד מעצר החשודים בגניבת התחמושת מבסיס צאלים
(צילום: דוברות המשטרה)

שב"כ עצר הלילה בפעילות משותפת עם המשטרה וצה"ל שני תושבי הפזורה הבדואית, החשודים שפרצו אתמול (שלישי) לבונקר בבסיס צאלים, וגנבו ממנו כ-26 אלף כדורים. כלל התחמושת שנגנבה הוחזרה לבסיס, אך השניים עדיין מצויים בחקירת שב"כ, שבודק האם נעשה ניסיון למכור את התחמושת לגורמים פלסטינים.
השניים נעצרו הלילה על בסיס מידע מדויק שהתקבל, וחקירת העצורים בשב"כ נמשכת. בתיעוד מרחפן של לוחמי היחידה הטקטית במשטרה, נראים מסתערבי מג"ב מקבלים את המידע המדויק מהשב"כ ומזהים את החשודים. חשוד אחד ניסה להימלט ולאחר מרדף רגלי קצר נעצר בתוך מבנה שנכנס אליו.
הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי וסגנו אלוף אמיר ברעם הגיעו למחנה צאלים במיוחד כדי לתחקר אישית את גניבת אמצעי הלחימה מהבסיס. מאחר שמדובר בהישנות מקרים, וחרף השקעה של מיליוני שקלים בשדרוג אבטחת הבסיס, בצה"ל עשויים לנקוט צעדים נגד מפקדים מהמתחם הכולל כבסיסים. מתוכננות גם פעולות חקירה נוספות, כמעצרים וסריקות אחר אמצעי לחימה גנובים נוספים.
2 צפייה בגלריה
התחמושת שנמצאה לאחר שנגנבה מבסיס צאלים
התחמושת שנמצאה לאחר שנגנבה מבסיס צאלים
התחמושת שנגנבה מבסיס צאלים
בינואר 2021 נגנבו יותר מ-93 אלף כדורי 5.56 מ"מ מהבונקר של מרכז האימונים הלאומי של צה"ל (מל"י) שליד קיבוץ צאלים. אז היה מדובר באחת מגניבות התחמושת הגדולות שהיו אי פעם בצה"ל, ובפרט במחנה רחב הידיים שידע עשרות גניבות של אמצעי לחימה וציוד צבאי בעשור האחרון.
באירוע שאירע לפני כשנתיים וחצי עלה החשד שהגנבים קיבלו סיוע מגורמים שעבדו או שירתו בבסיס. הם הביאו עימם כלי פריצה שהושארו מאחור, ככל הנראה מאחר שהתברר שאין בהם צורך בשל העזרה שקיבלו מבפנים.
אך הגניבות מבסיסי צה"ל לא "בלעדיות" לצאלים. רק בנובמבר האחרון מחנה האימונים "צנובר" שברמת הגולן נפרץ ותחמושת רבה נגנבה ממנו. מספירת מלאי שבוצעה בבונקר של הבסיס עלה כי ישנו חוסר של כ-70 אלף קליעי 5.56 מ"מ לנשק קל, וכ-70 רימוני מטול נפיץ. לא נגנבו כלי נשק מסוג אחר. כוחות צה"ל, משטרה ומג"ב ערכו סריקות באזור אחר התחמושת שנגנבה. פחות מיממה לאחר מכן המשטרה עצרה כמה תושבי טובא-זנגרייה, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, בחשד למעורבות בגניבת הענק.
מהחקירה עלה גם כי חייל מסר מידע רגיש לגורמים עברייניים - וגם הוא הואשם במעורבות בעבירות נשק ובהן: הוצאת נשק מהצבא, רכישה או החזקת נשק, שימוש בלתי חוקי בנשק, קשירת קשר לבצע פשע ושיבוש הליכי משפט. מכתב האישום עלה שהחייל שירת במספר בסיסים, מהם הצליח לגנוב תחמושת.