מנהיג איראן עלי חמינאי כינס הערב (שישי) במעונו בטהרן ישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי, בעקבות תקיפת צה"ל בביירות, שכוונה למפקדת חיזבאללה ברובע הדאחייה שבה התכנסו ככל הנראה חסן נסראללה ובכירים אחרים בארגון. כך מסרו שני גורמים איראנים רשמיים ל"ניו יורק טיימס".
יועצו של חמינאי, עלי לאריג'ני, אמר כי התנקשויות לא יפתרו את הבעיה של ישראל, ואחרים ייקחו את המקום של אלה שחוסלו. לדבריו, ישראל חוצה את הקווים האדומים של איראן והמצב הופך "רציני".
1 צפייה בגלריה
עלי חמינאי
עלי חמינאי
מנהיג איראן עלי חמינאי
(צילום: AFP PHOTO / HO / KHAMENEI.IR)
עד כה לא ברור מה עלה בגורלו של נסראללה ושל נוכחים אחרים במקום, ובשל ההרס הרב שנגרם, ייתכן שיעבור זמן מה, אפילו ימים, עד שיתבררו תוצאות התקיפה. ההערכה היא שנסראללה שהה במקום, וגורם ישראלי אמר כי "מי שהיה שם לא יכול לשרוד".
בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" וברשת "סקיי ניוז" בערבית דווח כי מקורות מחיזבאללה טוענים שנסראללה חי ונמצא במקום בטוח. עם זאת, בכיר איראני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "טהרן בודקת מה מצבו". במקביל, מקורות זרים דיווחו כי במפקדה שהו גם עלי כרכי, מפקד חזית הדרום של חיזבאללה ששרד ניסיון חיסול ישראלי בשבוע האחרון, לצד גנרל איראני, מפקד גיס לבנון וסוריה של כוח קודס, שהחליף את חסן מהדווי באפריל האחרון שחוסל בתקיפה בדמשק.
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שערך בזמן התקיפה תדרוך לעיתונאים אחרי נאומו באו"ם, עזב את המקום בבהילות. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הוא מקדים את חזרתו לישראל וימריא מארה"ב ב-3:00 לפנות בוקר שעון ישראל.
מהפנטגון נמסר כי ישראל לא עדכנה את ארה"ב מראש, ושר הביטחון יואב גלנט עדכן את מזכיר ההגנה לויד אוסטין במהלך התקיפה. גורם אמריקני רשמי אמר לרשת abc כי נסראללה וסגניו שהו בביירות ל"ביקור קצר" בזמן התקיפה.
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר כי המפקדה מוקמה מתחת לבנייני מגורים במעוז חיזבאללה בביירות. בלבנון מסרו על כ-10 פיצוצים, ועל פי דיווחים שונים, לפחות שישה בניינים נהרסו בתקיפה. בתיעוד מהמקום נראה הרס רב בזירה. בסוכנות ידיעות לבנונית דווח שהתקיפות יצרו חגורת אש ממחנה בורג' אל-בראג'נה ועד חארת חריכ.
על פי מקור ביטחוני לבנוני, מדובר בתקיפה המאסיבית ביותר של ישראל על הרובעים הדרומיים של בירת לבנון מאז תחילת המלחמה. הוא אישר לרשת "אל ערבייה" כי מדובר באזור שבו בכירי חיזבאללה בדרך כלל שוהים. משגרירות איראן בביירות נמסר כי התקיפה מהווה "הסלמה מסוכנת שמשנה את כללי המשחק".
בעבר נהגו בכירים איראנים לשהות לצד בכירי חיזבאללה בזמן מערכות שבהן לקח חלק. בקיץ 2006, למשל, ליווה מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, לחסן נסראללה ולעימאד מורנייה בזמן מלחמת לבנון השנייה. בישראל בודקים אם היו גורמים איראנים בין הנפגעים בתקיפה היום.