סגן מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות AP כי אם תהיה הפסקת אש ברצועת עזה - תיפסק הלחימה בגבול לבנון. "נעצור ללא שום דיון", הסביר. לדבריו, חיזבאללה משמש "חזית תמיכה" בחמאס. "אם המלחמה תיעצר - התמיכה הצבאית (שלנו) לא תתקיים יותר", הוסיף קאסם.
1 צפייה בגלריה
שייח' נעים קאסם
שייח' נעים קאסם
"התגובה שלנו לא תהיה תחת החוקים שישראל הגדירה". קאסם
(צילום: AP / Bilal Hussein)
יחד עם זאת, קאסם אמר כי אם ישראל תצמצם את פעילותה ברצועת עזה - אבל לא תיסוג באופן מלא ותגיע להסכם הפסקת אש, המצב יהיה פחות ברור בגבול לבנון. "אם יהיה ערבוב בין הפסקת אש לאי-הפסקת אש, בין מלחמה ללא-מלחמה, אנחנו לא יודעים להשיב (איך נפעל), כי אנחנו לא יודעים את המצב, את התוצאות ואת ההשפעות", הוא אמר.
בצל האיומים של ישראל לצאת למתקפה בלבנון, קאסם טען שהוא לא מאמין שלישראל יש את היכולת - או שהיא החליטה לצאת למלחמה. הוא הזהיר כי אם ישראל מתכננת "מבצע מוגבל" בלבנון - שלא יהיה מלחמה רחבת היקף - עליה לצפות שהלחימה לא תהיה מוגבלת.
תיעוד מתרגיל חטיבת "ההרים" בצפון
(צילום: דובר צה"ל)

"ישראל יכולה להחליט מה שהיא רוצה - מלחמה טוטאלית, חלקית, מוגבלת. אבל עליה לצפות שהתגובה שלנו וההתנגדות שלנו לא יהיו תחת החוקים או ההגבלות שהגדירה ישראל. אם ישראל תפתח במלחמה - זה אומר שלא תהיה שליטה על ההיקף, או על מי ייכנס אליה". את הדברים אמר בצל איומים של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, סוריה ותימן להצטרף למלחמה. גם איראן עצמה, נזכיר, איימה ב"מלחמת השמדה" - אם ישראל תפתח במלחמה בלבנון.
יחד עם זאת, מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, אמיר עלי חאג'יזאדה, אמר אתמול כי לארצו יש כוח לתקוף את ישראל, אך "הידיים שלנו כבולות", כלשונו. "אנחנו מקווים שתבוא הזדמנות ליישם את מבצע הבטחת האמת השני", אמר.
מוקדם יותר היום עדכן צה"ל כי חטיבת "ההרים" (810) השלימה בשבוע האחרון תרגיל חטיבתי ראשון שכלל תרחישי התקפה בלבנון. לצד זאת, ביום חמישי מסר הצבא כי פיקוד הצפון ממשיך להגביר את המוכנות והכשירות של הכוחות בגזרה הצפונית, לקראת - אולי - הרחבת המלחמה עם חיזבאללה בלבנון.
אתמול דיווח העיתון הגרמני "בילד" כי נקבע תאריך למבצע קרקעי של ישראל בדרום לבנון. לפי הדיווח בעיתון, שנסמך על "מקורות דיפלומטיים", ישראל תחל במבצע קרקעי נגד חיזבאללה במחצית השנייה של חודש יולי - קרי, בשבועות הקרובים. לפי דיפלומטים מערביים, ישראל נערכת ל"תרחיש קיצוני" - ואם חיזבאללה לא יפסיק להפגיז את שטח ישראל, מבצע קרקעי בלבנון יתחיל "בשבוע השלישי או הרביעי של חודש יולי".