הישראלית הראשונה שנדבקה בקורונה: אני עדיין סובלת מתסמינים
(צילום: משי בן עמי)

בפברואר 2020 זוהה לראשונה נגיף הקורונה בישראל. זה קרה אחרי ש-15 ישראלים שהיו נצורים כשבועיים על סיפונה של ה"דיימונד פרינסס", שעגנה לחופי יפן, ואחרי כחודש, כשהחלימו, הגיעו לארץ. שלווה דהן, תושבת מבשרת ציון, שהוגדרה אז כ"חולה מספר 1", סיפרה היום (שלישי) בריאיון לאולפן ynet על התחושות בגל הרביעי של התפרצות הנגיף - וחזרה לאותו שיט תענוגות שהפך לחלום בלהות.
2 צפייה בגלריה
שלווה דהן
שלווה דהן
"הגוף לא נותן לי לעשות דברים שפעם יכלתי". שלווה דהן
לדברי דהן, היא סובלת עד היום מתסמינים של אחרי ההחלמה מהנגיף (פוסט-קורונה, Long Covid). "יש לי תסמינים, אבל אני מתמודדת. זה כולל נשירת שיער, מצבי רוח עולים ויורדים, לפעמים אני בוכה". לדבריה, "כשאני שומעת שמישהו קרוב אליי נדבק - אני נלחצת מאוד".
דהן מציינת כי גם אחרי שהמחלה עוברת, "אתה לא חוזר לעצמך לגמרי. הייתי אישה שמחה, צוחקת, כל הזמן שרה ורוקדת - ויש רגעים שאני לא יכולה לעשות את זה. הגוף שלי לא נותן לי. אני עוד קצת בלחץ מכל הסיפור, במיוחד בגלל שאנחנו בתוך המגפה הזו".
הספינה "דיימונד פרינסס" עוגנת לחופי יפן
(צילום: רויטרס)

הנוסעים מהדיימונד פרינסס משתחררים מהבידוד בשיבא
(צילום: משי בן עמי )

את הלילה שבו קיבלה יחד עם בעלה שמעון את ההודעה על הימצאות הנגיף בספינה היא לא תשכח. "זה קרה בלילה האחרון של השיט, הייתה מסיבה גדולה וכבר הוצאנו את המזוודות", משחזרת דהן. בסביבות 22:30 אמרו לנו להיכנס מהר לחדרים. אמרו שזה וירוס. לא תיארנו לעצמנו שזה משהו כזה גדול".
מחלון החדר שבו שהתה עם בעלה, היא מספרת, ניתן היה לראות את המזח: "ראיתי שעולים חיילים ושוטרים ואנשים לבושים עם חליפות מגן. חשבנו שאולי מישהו באמת חולה במצב קשה ובאו לקחת אותו. אחר כך ראינו את הגופות שמוציאים מהאונייה ואת האמבולנסים - והבנו".
2 צפייה בגלריה
נערכים לקראת פינוי הישראלים מספינת "דיימונד פרינסס"
נערכים לקראת פינוי הישראלים מספינת "דיימונד פרינסס"
ההיערכות לפינוי הישראלים מהספינה
(צילום: שגרירות ישראל בטוקיו)
גם בשלב הזה, משחזרת דהן, בני הזוג סברו כי מדובר בפרק זמן קצר. "חשבנו שזה ייקח עוד יום-יומיים. צחקנו על זה בוואטסאפ המשפחתי, אמרנו שהרווחנו עוד יום על חשבונם. אבל ברגע שלא נתנו לנו לצאת מהחדרים - אלא לשעה ביום - התחלנו לעכל את הקושי".
-היית בחו"ל מאז? "לא, לא".
-ואיך את עם חיסונים? "בגלל שאני מחלימה אז עשיתי חיסון אחד ואני מאוד מקווה שיאשרו לי עוד חיסון".
-את מחכה לבוסטר? "כן".
-עשית בדיקה סרולוגית לבדוק את הנוגדנים? "עכשיו לא בדקתי, אבל לפני שקיבלתי את החיסון השני אני ושמעון עשינו את זה בבית חולים. זה היה בשידור, אפילו בטלוויזיה. היה לנו עוד נוגדנים". לדבריה, גם אחרי שנה מצב הנוגדנים בדמה היה "מצוין".
-את יכולה לצאת לקרוז נוסף? "עוד קצת, שזה קצת יירגע כל המצב עם הווירוס הזה. מגיע לנו טיול בחינם מ'דיימונד פרינסס'. אנחנו מחכים לזה". ומה המסר שהיא מבקשת להעביר לציבור? "שימו מסכות, תתחסנו והכול יעבור. אני מפחדת להעיר לאנשים כדי לא לקבל מכות, אז אני לא מעירה. אני מתרחקת".