זיאד גזאווי (29) מרמאללה נכנס עם הרכב שגנב למחלף שפירים סמוך לבית דגן באור אדום במהירות של 146 קמ"ש, והתנגש בעוצמה ברכב שבו נסעה תיירת מרוסיה שנהרגה. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, שמייחס לגזאווי רצח באדישות בנסיבות מחמירות במהלך ניסיון הימלטות משוטרים.
1 צפייה בגלריה
אישה נהרגה בתאונת דרכים סמוך לבית דגן
אישה נהרגה בתאונת דרכים סמוך לבית דגן
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לפי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד נתיאה פיצ'חדזה מפרקליטות מחוז מרכז, הפלסטיני ששהה בארץ בניגוד לחוק (שב"ח), גנב בליל 8 ביולי רכב בעיר רחובות ונסע משם לכיוון ראשון לציון. בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על אודות גניבת הרכב, שוטרות שהבחינו בגזאווי סימנו לו לעצור.
הנאשם החל להימלט וניידת משטרה נוספת דלקה אחריו. במהלך הבריחה, חצה גזאווי צומת ברמזור אדום והמשיך לכיוון צומת מחלף שפירים תוך הגברת מהירות הנהיגה. הוא נכנס כאמור גם לצומת מחלף שפירים באור אדום והתנגש ברכב שבו נסעה התיירת ליובוב מלניק (69) לצד בתה שנהגה ברכב. בעקבות ההתנגשות, הרכב של השתיים נדחף והתהפך. מותה של האם נקבע בזירה, הבת נחבלה קשות.
מלבד עבירת הרצח באדישות בנסיבות מחמירות, כתב האישום מייחס לפלסטיני גם עבירות של כניסה לישראל בניגוד לחוק, גניבת רכב, נהיגה ללא רישיון ועבירות נוספות.

דוח: לנאשם לא הייתה כוונה לעצור את הרכב

דוח בוחן שנכלל בראיות בתיק קובע כי ההתנגשות ברכב שבו שהתה המנוחה נגרמה בעקבות אופן נסיעתו של הנאשם. עוד צוין בדוח כי תנאי נסיעתו והתנהלותו במהלך ההימלטות מלמדים שלא הייתה לו כל כוונה לעצור את הרכב טרם כניסתו לצומת באדום וחצייתו אלא ההפך. בידי התביעה גם סרטון שתיעד את התאונה.
הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם ולפסול את רישיון הנהיגה שלו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר נכתב כי "התנהלותו של הנאשם מלמדת על זלזול בחוק וברשויות האכיפה, תוך שסיכן באופן מובהק חיי אדם, כאשר בחר להמשיך בנסיעה פרועה במחיר של פגיעה בחיי אדם".