מזהים שאין מדובר בכוחותינו - ונותנים אישור לשיגור: תיעוד מיוחד מציג את שיתוף הפעולה בין חיל האוויר לכוחות היבשה בחיסול מחבלים בלחימה בעזה.
"אין ספק שזה לא כוחותינו": תיעוד מזיהוי מחבלים, וחיסולם מהאוויר
(צילום: דובר צה"ל)

טייסת 100 של חיל האוויר, טייסת תובלה המכונה גם "טייסת הגמל המעופף", מפעילה ביחד עם יחידת השלף של מערך 9900 באמ"ן את מטוסי "צופית" (ביצ'קראפט קינג אייר B-200) ו"חופית" (בוננזה). צפו בתיעוד "העיניים של הלוחמים האוויר".
צוות המטוס מורכב מטייסים וסיירי אוויר המאפשרים איסוף ויזואליות חוזי וצילום בזמן אמת, ומבצעים משימות רבות ומגוונות - ליווי אווירי לכוחות הקרקע, מתן התרעה מדויקת על אודות איומים בקרבת הכוחות המתמרנים, איסוף מודיעין ופענוח זירת הקרב.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מזיהוי פעילים ותקיפתם מהאוויר
תיעוד מזיהוי פעילים ותקיפתם מהאוויר
רגע הפגיעה, אחרי הזיהוי באמצעות טייסת 100
(צילום: דובר צה"ל)
הצוות אחראי בין היתר על מתן מודיעין איכותי ועל מזעור הפגיעה בבלתי מעורבים. הצוות מלווה כוחות וסורק צירים, מפענח חוזי, מבצע משימות איסוף ומפליל גורמי טרור.
בתיעוד נשמע צוות המטוס אומר בין היתר: "אין ספק שלא מדובר בכוחותינו אלא במחבלים, שגר". בתיעוד אחר בקשר נשמע: "אני לא רואה בן אדם אבל זיהיתי ירי שיוצא מהבניין הזה, מהקומה העליונה".
בתיעוד נוסף, לפני ירי ממסוק קרב, וידא צוות המטוס כי אין חשש לפגיעה בכוחות צה"ל: "זה לא כוחותינו, אין כוחות שלנו שם. מסק"ר הולך לבצע ירי על הבית, פנוי, רשאי אש".