3 צפייה בגלריה
ילנה וג'ייסון
ילנה וג'ייסון
ילנה והחשוד בלייז, באחד מהטיולים המשותפים שלהם
(קרדיט: חיים חבשוש, מתוך האינסטגרם)
ג'ייסון בלייז (29), תושב בת ים, הוא החשוד ברצח ילנה גרנברג בשדה ליד רחובות. כך הותר לפרסום הבוקר (שישי). בלייז מאושפז במצב קשה בבית החולים אסף הרופא בצריפין, אחרי שניסה לשים קץ לחייו. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בהיעדרו את מעצרו ביומיים. גרנברג תובא למנוחות בשעה 14:00 בבית העלמין גני אסתר בראשון לציון. על פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום.
גרנברג, בת 27 במותה, הייתה בלוגרית טיולים, ורק שלשום פרסמה המלצה לטיול בצפון - בבמבוק פארק ברכת רם. "זו אחת האטרקציות הכיפיות שיש לארצנו הקטנה", כתבה. "מי שעוקב אחריי יודע כמה אני שונאת חוויות שקריות, כך שתסמכו עליי".
חשד לרצח: מקום מציאת הגופה ליד רחובות
(צילום: ניצן דרור, דוברות המשטרה, תיעוד מבצעי מד''א)

המשטרה הגיעה אתמול לזירת הרצח בעקבות מידע שהתקבל במד"א בשעה 5:04 בבוקר על צעירה מחוסרת הכרה ודיווח של תושב האזור שהבחין בגופה. מותה של גרנברג שנמצאה דקורה נקבע בזירה.
נדיה אמינוב, אחותה של גרנברג, סיפרה כי היא הייתה אמורה להגיע אליה כדי לצפות בתוכנית טלוויזיה. בהתכתבות בוואטסאפ קבעו השתיים שהמנוחה תגיע לאחותה עם החשוד ברצח, ידיד קרוב שלה. "אמרתי לה תבואי איתו. הם חברים טובים והוא תמיד רצה אותה. היא הבהירה לו שלא יהיה ביניהם כלום והוא היה מסיע אותה מכל מקום", סיפרה אמינוב.
לאחר שגרנברג הודיעה לאחותה כי בכוונתה להגיע לביתה עם החשוד, התרחש לדברי אמינוב שינוי בתוכניות. "היא כתבה שהם מתעכבים, שהוא לא מרגיש טוב ובגלל זה הם מאחרים", סיפרה אמינוב. עוד סיפרה האחות כי המנוחה כתבה לה בהמשך: "עצרנו בכביש. לא נראה לי שנבוא, הוא על הפנים". האחות השיבה לגרנברג שהיא לא המטפלת של הידיד. זו הייתה ההודעה האחרונה ביניהן.
3 צפייה בגלריה
סטורי שהעלתה אחותה של ילנה ז"ל
סטורי שהעלתה אחותה של ילנה ז"ל
סטורי שהעלתה אחותה של גרנברג
(מתוך הרשתות החברתיות)
3 צפייה בגלריה
סטורי שהעלתה אחותה של ילנה ז"ל
סטורי שהעלתה אחותה של ילנה ז"ל
(מתוך הרשתות החברתיות)
"הוא רצח אותה בדקירות. כל הפנים שלה היו שריטות", אמרה אמינוב. "הוא היה מתוסכל. הם רבו הרבה פעמים וחזרו להיות בקשר. הם הכירו לפני שלוש שנים דרך חבר משותף. הוא רצה משהו רומנטי והיא לא. הוא בן אדם לארג', מכיר את כל המשפחה. הוא גר אצלנו".
אחרי היוודע דבר הרצח, פרסמה אמינוב שני סטוריז באינסטגרם שהוקדשו לאחותה. באחד כתבה: "אחותי היפה הקטנה נרצחה בדם קר", ובאחר הוסיפה: "ה' ינקום דמך, אחותי היחידה".