2 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
מכנס את ועדת החוקה בדחיפות. רוטמן
(צילום: שלו שלום)
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, טוען שהדיווח של משרד המשפטים שעסק בהפעלת תוכנת הרוגלה "פגסוס" בחקירות המשטרה (דוח מררי) התגלה כ"דוח שקרי". לכן, על רקע מה שהתגלה בדיווח לוועדת החוקה, הוא מכנס אותה בדחיפות לדיון ביום שני הקרוב.
רוטמן מסתמך על משיכת הראיות על ידי הפרקליטות השבוע בחיפה בתיק הרצח הכפול. הראיות נמשכו לאחר שהפרקליטות גילתה שהן נלקחו ללא הסמכה חוקית, באמצעות תוכנת הרוגלה. לדברי רוטמן, משיכת הראיות חשפה הטעיות בדוח מררי, בניגוד מוחלט לדברים שנמסרו לוועדת החוקה על ידי הפרקליטות והמשטרה, נעשה "חיפוש סמוי" ונעשה שימוש בתוצרים מהחיפוש האסור.
2 צפייה בגלריה
NSO
NSO
"הודעת הפרקליטות סותרת בבירור את הנטען בדוח מררי"
(צילום: AFP)
לפי רוטמן, בניגוד לנאמר בדוח מררי ובניגוד לדיווחי הפרקליטות והמשטרה לוועדת החוקה - הפרקליטות אכן עשתה שימוש ב"מידע עודף" שהושג בניגוד לחוק באמצעות השתלת רוגלות בפרשת הרצח הכפול. הוא הזכיר כי בדוח מררי נכתב כי "פרקליטות המדינה ביצעה מטעמה עד כה עוד 23 בדיקות וגם בעניינן נמצא כי על אף שמידע כאמור התקבל, מידע עודף זה לא הופק ולא הועבר לצוות החקירה".
רוטמן הוסיף שד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אמר בדיון בוועדת החוקה ב-13 במרץ כי "לא היה שימוש ראייתי כלשהו לתוצרים העודפים מכל הבדיקות שעשינו". רוטמן הוסיף: "אולם הודעת הפרקליטות בראשית השבוע, על משיכת הראיות בתיק הרצח הכפול של האחים שאפע וסלאח אבו-חוסיין מבאקה אל-גרבייה, עקב השגת ראיות באמצעות רוגלה תוך חריגה מצו בית המשפט, סותרת בבירור את הנטען בדוח מררי ואת מה שהפרקליטות דיווחה לוועדת החוקה".
לדבריו, "כבר בדיונים הראשונים בעניין קראתי לחקירה עצמאית של האירועים על ידי ועדת חקירה עם סמכויות. הגילוי האחרון ומה שנחשף במסגרתו מעלה חשש ממשי למסירת מידע כוזב ולשיבוש עבודת ועדת החוקה בבדיקת הפרשה".