הגשת כתב האישום נגד שי סלמי
(צילום: נדב אבס)

הפרטים המזעזעים נחשפים, חודש וחצי לאחר הרצח ברחובות: בבית המשפט המחוזי בלוד הוגש היום (שני) כתב אישום נגד שי סלמי (36) בגין רצח אשתו ואם ארבעת ילדיו, יפית פוריאן (31), בערב החג השני של ראש השנה. סלמי נאשם ברצח בנסיבות מחמירות, בהצתה ובחבלה חמורה בנסיבות מחמירות.
מכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז עולה ב-15 בספטמבר הודיעה יפית לבעלה שברצונה להיפרד ממנו, ולעזוב את הבית עם הילדים. הוא ניסה לשכנע אותה להישאר והם החליטו להמשיך לגור יחד לטובת הילדים, אבל בלי להתנהל כזוג. בעקבות זאת הם התגוררו עם ארבעת ילדיהם ביחידת דיור בקומות השנייה והשלישית בבית השייך להוריו של סלמי, שמתגוררים בקומה הראשונה. לאחר כמה ימים, לקח סלמי את הסלולרי של יפית וזיהה שם התכתבות עם אדם שעבד איתה. זמן קצר אחר כך, החליט לרצוח אותה.
(צילום: נדב אבס, סטס קופולו)

3 צפייה בגלריה
שי סלמי וזירת הרצח
שי סלמי וזירת הרצח
שי סלמי והמזרן שאותו הצית
(מתוך פייסבוק)
ב-27 בספטמבר, צוין באישום, הוא כתב מכתב פרידה לילדיו ולהוריו - ועלה לחדר שם שכבה יפית במיטתה והתינוק שלהם בעריסה לידה, כשברשותו סכין, מצת וברנר. הוא הוציא את העריסה עם התינוק מהחדר, חזר אליו, ודקר את יפית 22 פעמים בחלקים שונים בגופה, ואז שיסף את גרונה. כשידיו מגואלות בדם, לקח את התינוק לקומת הוריו, הניחו על השטיח וחזר לקומה השנייה.
סלמי נעל את דלת החדר כשהוא בתוכו והצית את המזרן שעליו שכבה - ואת גופתה. אביו של סלמי, ששמע את התינוק בוכה, והבחין בסימני דם ועשן, עלה ליחידת הדיור ודרש מסלמי לפתוח את הדלת. סלמי קרא "רגע, רגע" - אך לא פתח. האב הביא פטיש, שבר את הדלת וחילץ את סלמי, כשהוא עם כוויות בכל חלקי גופו. הוא הבחין בגופתה של יפית, וניסה להציל אותה כשהוא שופך עליה מים - אבל לשווא.
סלמי, שפונה מזירת הרצח במצב קשה ובעודו מורדם ומונשם, התעורר בבית החולים כשבועיים לאחר הרצח. בחקירתו ביחידה לחשיפת פשעים במרחב שפלה טען שלא רצח את אשתו, אבל במשטרה אמרו כי בבדיקה פורנזית נשללה גרסתו להגנה עצמית. הם ציינו כי סיבת המוות הייתה הדקירות ושיסוף הגרון, ולא העשן מההצתה. "המניע לרצח היה קנאה", אמרו.
3 צפייה בגלריה
יפית פוריאן
יפית פוריאן
יפית פוריאן ואחיה. הגיעו לדיון הארכת המעצר
(צילום: טל שחר, באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
 ליאור פוריאן
 ליאור פוריאן
האח ליאור פוריאן
(צילום: מוטי קמחי)
בחקירה אישר סלמי את המניע, את כתיבת מכתב ההתאבדות ואת העובדה שהיה לבד בחדר עם יפית בזמן במקרה - אבל הכחיש כאמור שרצח אותה. הוא לא ידע לתת הסבר לראיות שהוצגו בפניו, ובין היתר לכך ששיסוף הגרון וההצתה היו ככל הנראה לאחר מותה של יפית. לפי הפרקליטות הוא שינה בכל פעם את גרסאותיו, לא ידע לתת הסברים למה שהוצג לו וטען לעתים כי אינו זוכר את שאירע.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים המשפטיים, שהגישה התובעת עו"ד מורן טרבלסי, היא ציינה: "המשיב לא בחל באמצעים, ורצח את אשתו ואם ארבעת ילדיו, במיטתה, מקום מבטחה, באמצע הלילה, כשילדיו הקטינים נמצאים בבית והתינוק נמצא בסמוך לחדרה, תוך שימוש באלימות קשה ומגוונת ובנשק קר".
שלושה מאחיה של יפית הגיעו לדיון שנערך היום, ביחד עם נציגת הסיוע המשפטי מטעם משרד המשפטים, עו"ד תמי קלנברג. סלמי עצמו עדיין מאושפז עדיין בבית חולים, כששומר לידו. השופט שוחח איתו ועדכן אותו על הארכת מעצרו. פרקליטו של סלמי, עו"ד ערן ראו, ביקש תחילה ששמו ייאסר לפרסום - ואז חזר בו מהבקשה. משפחתה של יפית מגייסת תרומות לעתיד ילדיה.
ליאור פוריאן, אחיה של יפית, אמר כי "מדובר ברצח מזעזע מאוד, הוא הרס את כל המשפחה שלנו. כולנו כרגע מנסים לאסוף את השברים. לא היה לנו חשד ולו לרגע אחד".