בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (שני) בשלושה ימים את מעצרה של פאתן סאלח, סייעת משכונת שועפט שלפי החשד התעללה בפעוטות במעון בשכונת בית הכרם בעיר. לפי החשד, היא נהגה באלימות כלפי הפעוטות במעון בכמה מקרים שונים.
במהלך הדיון התברר כי הסייעת נחקרה כבר לפני חודש במשטרה בחשד להתעללות בקטין, ולאחר ששוחררה על-ידי המשטרה ללא תנאים - היא שבה לעבוד במעון. כעבור חודש התקבלה תלונה נוספת נגד סאלח, ובעקבות כך היא נעצרה אתמול בפעם השנייה. הסייעת פרצה בבכי למשמע החשדות נגדה, ולפי המשטרה יש לה עבר פלילי בתחום ההונאה.
נציג המשטרה שלומי פאר אמר בדיון: "יש חשד לתקיפת חסר ישע. ב-23 באפריל הוגשה תלונה בגין תקיפה שביצעה המשיבה. התלונה שהוגשה על האירוע הספציפי הזה הועברה לפרקליטות ונמצאת כרגע בטיפול".
נציג המשטרה הוסיף: "בהמשך נעשתה בדיקה מקיפה של הנהלת המעון ולמעשה ביום 18 ביוני נעצרה המשיבה ונחקרה. הוצגו בפני המשיבה מספר סרטונים והיא הודתה כי היא התנהגה באופן לא תקין, אחזה בילדים בצורה ברוטלית ולמעשה התנהגה בצורה לא הולמת בתפקידה".
עו"ד יחיא מוסטפא, שמייצג את הסייעת, אמר: "הכותרת היא מאוד גדולה על תיק שהוא פעוט ערך. אני לא מקל ראש בתקיפת קטין כלשהו, אבל בית המשפט יסתכל בסרטונים. המשיבה אמרה מתוך כאב שאם היא הופכת ילד על מנת לישון היא אולי לא מתאימה לעבודתה".
מהנהלת המעון נמסר: "המטפלת קיבלה את אישור משרד החינוך לעבוד במעון במסגרת הליכי הרישוי, כנהוג. בחודש מאי נחקרה במשטרה לאחר תלונת הורה, ולאחר מכן שוחררה. חוקרת המשטרה הנחתה את מנהלת המעון להחזיר את המטפלת לעבודה לאחר חמישה ימים, וכך היה. הנהלת המעון פעלה ופועלת בהתאם להנחיות המשטרה, ותמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם הרשויות לרווחת הילדים".
פורסם לראשונה: 19:36, 18.06.23