הארכת המעצר לנער החשוד באונס
(צילום: נדב אבס)

בית משפט השלום בבת ים האריך הבוקר (א') בארבעה ימים את מעצרו של הנער בן ה-15, תלמיד מתיכון מוכר בתל אביב, החשוד באונס ובמעשים מגונים בכמה תלמידות. לפי החשד הנער, שלומד בכיתה י', אנס שתי נערות וביצע מעשים מגונים בתלמידות מבתי ספר אחרים. הוא חשוד שתקף אותן שלא בתחומי בית הספר, אלא במקומות אחרים בעיר במהלך מסיבות ומפגשים חברתיים.
2 צפייה בגלריה
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר בתל אביב שבו למד הנער החשוד
(צילום: מוטי קמחי)
אב לתלמידים בבית הספר: "הסיוט הכי שחור שיכול להיות להורה"
(צילום: שחר גולדשטיין)

הנער נעצר לראשונה ביום חמישי ומעצרו הוארך אז בארבעה ימים. החקירה נגדו התנהלה באופן סמוי במשך שבועיים במשטרת מרחק ירקון, ונפתחה בעקבות תלונה ראשונה נגדו מצד תלמידה שלדבריה הותקפה מינית על ידיו במהלך מסיבה שהתקיימה מחוץ לכותלי בית הספר. היא הגיעה לתחנת המשטרה יחד עם אביה, ומאז פנו עוד תלמידות למשטרה. החוקרים חושדים כי התלמיד פגע בתלמידות נוספות שטרם התלוננו על כך, וכאמור גם בתלמידות מבתי ספר אחרים.
בסוף השבוע פרסמו שתיים מהנערות שנפלו לכאורה קורבן למעשיו פוסטים ברשתות החברתיות על הפרשה, שזכו לתגובות רבות. הנערות תיארו את הסיוט שחוו וסיפרו על תחושותיהן הקשות. במקביל, ביום שישי בצהריים התקיימה מחאה שקטה מחוץ לביתו של הנער החשוד. במהלכה נתלו על הבניין שלטים ובהם נכתב בין היתר: "לא זה לא", "את לא אשמה" ו"מאמינה לך".
תסכולם של ההורים גבר כשנודע להם שהתלמיד החשוד עבר לתיכון שבו לומדים ילדיהם על רקע חשדות להתנהגות מינית בעייתית ואלימות בבית ספרו הקודם. "נודע לנו שהילד הפוגע הגיע אלינו מבית ספר אחר בשל בעיות אלימות, ובמקום לפתור את הבעיות שם שלחו אותו לבית הספר שבו לומדים הילדים שלנו. סוגיה זו חייבת להיבדק", אמרה אחת האמהות.
2 צפייה בגלריה
חיים אוחנה
חיים אוחנה
עו"ד חיים אוחנה
(צילום: מוטי קמחי)
עו"ד חיים אוחנה, המייצג את הנער החשוד, אמר: "את מה שהיה בדיון אני לא יכול לספר, יש צו איסור פרסום על כל החקירה. המשטרה ממשיכה לחקור, אני מאוד מקווה שהיא תסיים את החקירה בהתאם ותגיע לממצאים שיביאו לסיומה של החקירה - עם שחרור והחלטה שלמעשה אין די ראיות כדי להמשיך הלאה. אני מאוד מקווה שהתארכות של החקירה מאז הגשת התלונה בתוספת העובדה שהמשטרה עובדת בשקידה ראויה יובילו בסופו של יום לקבלת ממצאים כמה שיותר מהר".
לגבי הפוסטים שהתפרסמו אמר עורך הדין: "אני חושב שאת השאלה הזו צריך להפנות למי שמפרסם את הפוסטים. מתנהלת פה תופעה חמורה של פרסומים של פוסטים מן הסוג הזה על מנת להשפיע על החקירה ועל דעת הקהל, וזה מקרה חמור. אני מקווה שהוא ייפסק וכמה שיותר מהר".
לאחר מעצרו של הנער בשבוע שעבר האווירה בבית הספר הייתה קשה. "זה מטורף שמישהו כזה למד איתנו", אמר אחד התלמידים שם, "מאז שזה קרה יש הרבה שמועות בבית ספר על עוד ועוד מקרים ולא כולן מפה. היו בנות ששמעו על הדברים ויצאו בוכות מבית הספר. הן לא אמרו למה אבל זה מובן. אי אפשר לדעת בכמה בנות הוא פגע. אני מקווה שכולן יתלוננו ושהוא יקבל את מה שמגיע לו".
יחד עם זאת, מתארים התלמידים בית ספר קשוב ופתוח. עוד לפני שנחשף המקרה נתלו מחוץ לבית הספר שלטים "לא זה לא", ולדברי אחת האימהות הצוות רגיש מאוד לסיטואציה. "עצם העובדה שנערה הרגישה מספיק בנוח לשתף את המחנך שלה בדברים ונערים ששמעו שמועות התייעצו עם היועצת של השכבה, זה אומר שיש על מי לסמוך ואנחנו רואים שיש פה ניווט נכון של ההנהלה", אמרה. "זה מעביר מסר חיובי לתלמידים שיש מי שמקשיב להם ושפועלים לשמור על הנערה".