החידה השנתית חוזרת
(צילום: דובר צה"ל, ירון ברנר)

יותר ממיליון איש השתתפו בשנה שעברה, רק 0.1% מהם הצליחו לפתור - ואחרי 12 חודשי המתנה היא חוזרת: חידת אמ"ן לפסח פורסמה הבוקר (שלישי) וכוללת בין היתר סרטון טיקטוק, שחור ופתור וגם שיר אירוויזיוני. בעזרת כל אלו ואחרים יש להגיע לארבעת פיסות המודיעין הנדרשות להצלחת משימה סודית, ולחבר אותם לכדי תמונה שלמה. צפו בסרטון, היכנסו לקישור - ונסו בעצמכם.
הסרטון פורסם בטיקטוק, ובו - לצד תמונות של פירמידות, מצות, גלגל המזלות וקוד מסתורי - אומר החייל מדובר צה"ל: "התמונה הזו היא לא מה שחשבתם. בסרטון הזה מסתתרת החידה השנתית של אגף המודיעין. הרמז מתחבא בסרטון. לחידה כמה שלבים והכול מתחבר לברקוד אחד, שיביא את התשובה לחידה. שימו לב לתמונות כאן".
1 צפייה בגלריה
חידת אמ"ן לפסח
חידת אמ"ן לפסח
יש לכם רעיון? חידת אמ"ן לפסח חוזרת
הפותר לפני שנה מדבר
(צילום: נויל האריס)

אחת ממפתחות החידה, סמ"ר נ', סיפרה לאולפן ynet: "אנחנו כבר שנה שלישית אחראים על פיתוח החידה. אני ראש הצוות וכל שנה אנחנו מפתחים את החידה בצורה שכמה יותר יצירתית, עם רעיונות חדשים, מטורפים, יצירתיים. כל שנה לחשוב על משהו חדש זה אתגר גם לנו, אבל אני מרגישה שהתעלינו על עצמנו".
לדבריה, הצוות בראשותה התחיל לפתח את החידה לפני כחודשיים: "לבנות את החידה הייתה חוויה אדירה ואין ספק שמי שיצליח לפתור אותה הוא יצירתי, נחוש וללא ספק מוכשר מאוד".
סמ"ר נ' הדגישה כי כדי לפתור את החידה יש צורך לחשוב מחוץ לקופסה וגם לשיב לב לעקרונות המודיעין החבויים בה: "מי שיתאמץ מספיק ויחשוב בדרכים לא רגילות, יצליח לפתור. זה מאתגר, אני לא אשקר".
החידה חוברה על ידי תחום טכנולוגיות למידה - ArTech במערך ההדרכה של אמ"ן. התחום אחראי על תקשוב ודיגיטציה מתקדמת של הכשרות האגף תוך שילוב לומדות, משחקי מחשב מודיעיניים, סימולטורים ואתרי למידה במטרה להטמיע ידע באופן חוויתי ומשמעותי ולפתח תחושת מסוגלות בקרב הלומדים.