3 צפייה בגלריה
קווי הרכבת הקלה והמטרו בתל אביב
קווי הרכבת הקלה והמטרו בתל אביב
"החלטתה התקבלה בפזיזות וללא בדיקה". רגב וקווי הרכבת
(צילום: מוטי קמחי)
יו"ר דירקטוריון חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), עו"ד מיה ליקוורניק, פנתה היום (חמישי) לשרת התחבורה מירי רגב בבקשה לשקול בשנית את החלטתה לפיה פרויקט המטרו יועבר לחברה אחרת בשל העיכוב בפתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה. ההחלטה, שעליה גילו בנת"ע באמצעות התקשורת, "התקבלה בפזיזות וללא בדיקה, מחקר או עבודת מטה היכולים להצדיק אותה", נטען במכתב ששלחה ליקוורניק לשרה.
כפי שפורסם אמש ב-ynet, בחברה מתריעים כי המהלך "מסוכן לכלכלת המדינה" וצפוי לעכב את הפרויקט במשך חודשים. לטענת ליקוורניק, עיכוב בלוחות הזמנים יעלה למשק לא פחות מ-25 מיליארד שקלים. היא הסבירה כי "רכישת הידע המקצועי והניסיון שרכשנו לאורך השנים לא יסולא בפז. כולנו נשלם את דמי הלימוד היקרים".
3 צפייה בגלריה
תחנת אליפלט, תל אביב
תחנת אליפלט, תל אביב
הרכבת הקלה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
עוד נטען כי "החלטת השרה התקבלה במנותק מהמצב בפועל, וכי בנקים מחו"ל יתקשו לתת ביטחונות לחברות בינלאומיות שכבר עובדות על קווי הרכבת הקלה בגוש דן, מתוך חשש שהבעת אי אמון של השרה בחברה המנווטת.
"פגיעה כזו בפרויקט הלאומי תגרור פגיעה חמורה במשק הישראלי. ההודעה משדרת לחברות בינלאומיות המעורבות בפרויקטים הנוגעים לתשתיות המדינה מסר מבלבל ומטריד, ועשויה לפגוע בהמשך השתתפותם. ההחלטה משדרת חוסר רצינות ופוגעת בוודאות הכלכלית של המדינה ובאמינות ממשלת ישראל בשוק התשתיות הגלובלי".
3 צפייה בגלריה
השרה מירי רגב בסיור ברכבת הקלה
השרה מירי רגב בסיור ברכבת הקלה
"הסיור עבר ללא תקלות". רגב ברכבת הקלה, שלשום
השרה רגב בסיור ברכבת הקלה

לאחרונה קיימה רגב סיור בקו האדום, שבו נודע לה כי פתיחת הקו לא תתאפשר כרגע בשל בעיות בטיחות גדולות. לדבריה, "ברור לי שבכל הרצה קיימות בעיות שונות, וייתכן כי אפשר היה לקבל בעיות שוליות במסגרת הרצה של הרכבת. אלא, שבכל מה שנוגע לבטיחות, אני לא מתכוונת לקחת שום סיכון". מנגד, בחברה טוענים כי "הסיור עבר ללא תקלות".
ככל הנראה רגב מתכוונת להעביר את פרויקט המטרו לידי חברת נתיבי ישראל, אך המהלך עדיין מצריך אישור של הממשלה. יו"ר דירקטוריון נתיבי ישראל הוא יגאל עמדי, הנחשב למקורב לרגב, והנושא יעלה לדיון כבר בישיבת הממשלה הקרובה בראשון. על פי כל ההערכות, ההחלטה צפויה לעבור ללא התנגדויות.