אגף החקירות במחלקה לחקירות שוטרים חקר היום (רביעי) באזהרה שני קציני משטרה, מפקד תחנה וסגנו, בחשד לשימוש לרעה בכוח המשרה והפרת אמונים, בעקבות מעצר הנשים שהניחו עלונים בבית כנסת בהרצליה לפני כחודש. אחד הקצינים נחקר גם בחשד לשיבוש מהלכי חקירה.
תיעוד חלוקת העלונים
(מתוך התיעוד שנחשף ב״הארץ״)

עו"ד דיאנה שומסקי, ממשרד אלון שומסקי, שמייצגת את אחד הקצינים שנחקרו, מסרה בתגובה כי "למרשנו אין כל נגיעה להליך קבלת ההחלטות באירוע. הוא אף לא נכח בגזרה במועד הרלוונטי, ועל כן כל טענה או חשד המופנים כלפיו, תלושים מהמציאות והזויים לחלוטין".
האירוע התרחש ב-13 בספטמבר, וכבר יום לאחר מכן עדכנה המחלקה לחקירות שוטרים כי תפתח בחקירת מעצר שלוש הנשים. התגובות הקשות על מעצרן הגיעו עד למפכ"ל המשטרה, שהנחה עוד קודם לכן לפתוח מידיית בבדיקת האירועים. הנשים נחקרו במשטרה במשך שמונה שעות, ומעצרן הוביל למחאות באזור, גם נגד ח"כ יולי אדלשטיין שמתפלל באותו בית כנסת.
1 צפייה בגלריה
עלונים שחולקו בבית הכנסת ועליהם פני חטופים וחטופות עם הכיתוב "שלח את עמי"
עלונים שחולקו בבית הכנסת ועליהם פני חטופים וחטופות עם הכיתוב "שלח את עמי"
העלונים שהונחו בבית הכנסת
העלונים שהניחו הנשים על כיסאות המתפללים בבית הכנסת הכילו תמונות חטופים, ובהם גם בני משפחת ביבס לצד הכיתוב "שלח את עמי". הסיבה למעצרן, לטענת המשטרה אז: "הסגת גבול ופיזור עלונים". לאחר החקירה הן שוחררו בתנאים מגבילים, שלפיהם אסור להן ליצור קשר אחת עם השנייה ועם ח"כ יולי אדלשטיין ל-15 יום. כמו כן, הן הורחקו מביתו ומבית הכנסת ל-15 יום, ברדיוס של 300 מטר. המשטרה ויתרה אז על דרישתה למעצר בית.
אחת העצורות, רמה עינב, טענה בשיחה עם ynet לאחר ששוחררה כי אפילו החוקרים שלה בתחנה לא הבינו מדוע היא נעצרת. "שאלנו אותם על המעצרים והם גרמו לנו להבין שההוראות מגיעות מלמעלה והם רק חיילים. הגיע הזמן שבמשטרה יבינו, כל פעם שיש מעצר כזה זה מעורר עוד אנשים לצאת ולחדד את המסר והכעס כלפי הנבחרים שצריכים לעסוק רק בהשבת החטופים".
היא שחזרה את השתלשלות האירועים, וסיפרה כי "זה היה בערך בסביבות 18:00 והיו שם הרבה אנשים, אנחנו בדיוק עברנו שם עם פלאיירים של חטופים שרצינו לחלק בשבת הזו למתפללים, אבל בגלל שראינו שיש שם אנשים רבים נכנסנו פנימה מהכניסה הצדדית". לדבריה, "האמת היא שאז הגיע הרעיון להניח אותם על הכיסאות. קיווינו שאדלשטיין גם יראה אותם ושזה אולי יעורר בו מידת רחמים לגבי אלו שנמצאים במצב דומה להיכן שהוא היה בעבר, כשזה בידיים שלו".