1 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי )
שורת מדינות פרסמו גינויים לפיגוע הדריסה הרצחני בצומת רמות בירושלים, שגבה את חייהם של יעקב ישראל פלאי בן ה-6 ואברך כבן 20. חמישה נוספים נפצעו, בהם אחיו בן ה-8 של יעקב - שנפגע אנושות - ואביו. "אלה חדשות מצערות מאוד", אמר שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס. "פיגוע טרור אכזרי הרג היום ילד קטן ואדם צעיר בירושלים".
ניידס הביע את תנחומיו למשפחות הקורבנות, ואמר כי הוא מתפלל לשלומם של הפצועים. שגריר גרמניה בישראל, שטפן סייברט, התייחס גם הוא לפיגוע, שאותו כינה "חדשות קורעות לב". לדבריו, "בפיגוע נרצחו שני בני אדם, כולל ילד קטן. שום דבר לא יכול להצדיק דריסה של אנשים חפים מפשע בתחנת אוטובוס. מחשבותינו ותפילותינו עם משפחות הקורבנות והפצועים".
ארה"ב גינתה בחריפות את הפיגוע, ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן הצהיר כי "הפגיעה המכוונת באזרחים חפים מפשע היא דוחה וחסרת מצפון".
תיעוד: נטרול המחבל

שגרירות אוקראינה בישראל שלחה גם היא תנחומים על מקרי הרצח, ומסרה כי אנשיה מתפללים עבור החלמת הפצועים. "הטרור והאיום היומיומי על אזרחים הם מציאות שבה חיים אוקראינים וישראלים, ויש לעצור את המצב המקומם הזה מיד".
משגרירות צרפת נמסר כי "מתקפה נוספת הכתה היום בירושלים. אנו עומדים לצד משפחות הקורבנות של פעולת הטרור הפחדנית הזו. האלימות חייבת להיפסק". משגרירות פולין נמסר כי "אנו מזועזעים ממתקפת טרור נוספת שגבתה את חייהם של שני אזרחים ישראלים, בהם ילד בן 6. האלימות הזו חייבת להיפסק".
שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד, גינה גם הוא את הפיגוע והזכיר את העובדה שנרצח בו ילד בן 6. "פיגועים איומים כאלה והאדרתם מלבים מעגל אינסופי של שפיכות דמים, וכולם צריכים להוקיע אותם", אמר. "מנהיגים חייבים לפעול באחריות. אני קורא לכל הצדדים הנוגעים בדבר להגן על הסיכוי לפתרון מדיני למשברים הביטחוניים המתגברים, ולהימנע מפעולות חד-צדדיות שיחריפו עוד יותר את המצב בשטח".
גם איחוד האמירויות גינה את הפיגוע. בהודעה שפרסם משרד החוץ של האיחוד בערבית ובאנגלית נכתב: "אנו מגנים בתוקף את מתקפת הטרור ודוחים בתוקף את הפעולות הנפשעות הללו. האיחוד מתנגד לכל צורות האלימות והטרור, שכל מטרתן היא לזעזע את היציבות, ועומדות בסתירה לעקרונות ולמוסר האנושי. משרד החוץ מבקש להביע את תנחומיו בפני ידידינו, ממשלת ישראל ועם ישראל, ומחזק את משפחות הקורבנות של הפשע המתועב הזה. אנו מאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים".