הצהרת דובר צה"ל, הבוקר
(צילום: דובר צה"ל)

אחרי שחרורן של יהודית רענן (59) ובתה נטלי (18) משבי החמאס, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי עדכן הבוקר (שבת) כי מספר החטופים ברצועה דווקא עלה, ועומד על 210. "יכול להיות שהמספר הזה ישתנה", הבהיר, "אנחנו כל הזמן נמצאים בשלב חקירה מודיעינית-מבצעית ואנחנו בודקים ושוללים נתונים הקשורים לנעדרים. בכל שלב שיש לנו אינדיקציה אנחנו מגיעים למשפחה ומעדכנים אותה כדי להיות מדויקים ואמינים".
הגרי הדגיש: "לכן אני אומר שהמספר כרגע הוא 210 ויכול להיות שהוא ישתנה ואני אמשיך לעמוד ולעדכן אתכם. המשימה שלנו היא להביא את כל החטופים הביתה - ונמשיך לתעדף את המשימה הזאת בעדיפות עליונה".
1 צפייה בגלריה
 כיכר החטופים והנעדרים, ברחבת מוזיאון תל אביב
 כיכר החטופים והנעדרים, ברחבת מוזיאון תל אביב
"מספר החטופים כרגע - 210. יכול להיות שישתנה בהמשך"
(צילום: מוטי קמחי)
תיעוד מרגע שחרורן של יהודית ונטלי רענן

הצהרתו של דובר צה"ל מגיעה לאחר שגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, פרסמו הלילה תיעוד ראשון של רגע שחרורן של יהודית ונטלי. בתיעוד נראות השתיים מועברות לידי הצלב האדום, שהסיע אותן למצרים - משם הגיעו לישראל. השתיים, אזרחיות ישראליות-אמריקניות, הגיעו לישראל משיקגו במטרה לשוב ולגור בארץ - ונחטפו לעזה בזמן הטבח בקיבוץ נחל עוז.
גורם ביטחוני ישראלי הבהיר כי על אף שחרור החטופות - והדיווחים לפיהם במערב מנסים ללחוץ על ישראל לדחות את הפעולה הקרקעית כדי למצות את המגעים לשחרור החטופים "אין שינוי בתכנון המבצעי". לדברי אותם גורם, "אנחנו לא מכירים בקשה או דרישה אמריקנית כזאת".
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם האם ובתה הלילה בטלפון, ולפי הבית הלבן הוא הבטיח להן "תמיכה מלאה מהממשל האמריקני בזמן שהן מתאוששות מהאסון הנורא הזה". דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר שהאמריקנים היו "מעורבים מאוד" בשחרור החטופות, אך סירב להיכנס לפרטים ולהגיד מה המניעים של חמאס. הוא הוסיף כי לישראל וקטאר היו "תפקידי מפתח" בכך.
אורי רענן (71), אביה של נטלי ובעלה לשעבר של יהודית שמתגורר בשיקגו, אמר לתקשורת האמריקנית כי "אני דומע ושמח, הלילה אני הולך לישון. דיברתי עם הבת שלי בטלפון, היא מרגישה, נשמעת ונראית טוב מאוד. היא מאושרת וממתינה לשוב הביתה". לדבריו, הידיעה שנטלי תחגוג כנראה את יום הולדתה ה-18 בשבוע הבא בביתה עם המשפחה והחברים היא "נפלאה". הוא הוסיף כי השתיים יחזרו לארה"ב בתחילת השבוע הבא, אחרי שיתאחדו עם קרוביהן בישראל.
עוד בהצהרתו הבוקר, הגרי התייחס גם לפתיחתו של מעבר רפיח לכניסת סיוע הומניטרי ממצרים, והדגיש כי הסיוע הזה יוכל להגיע רק לדרום הרצועה - לשם ישראל קראה לעזתים להתפנות - ולא לחלקה הצפוני. דלק, הוא הדגיש, לא יורשה להיכנס פנימה. "מזון מים ותרופות נכנסו לאוכלוסיה בדרום הרצועה בלבד. דלק לא נכנס לעזה. בצפון המשכנו במהלך הלילה תקיפות".