2 צפייה בגלריה
רב אריה כהן
רב אריה כהן
"תפיסה לא פחות מהזויה". כהן
(צילום: אבי מועלם)
בראשון לציון הזדעזעו ממכתבו של חבר המועצה ויו"ר סיעת ש"ס בעיר הרב אריה כהן, שבו דרש מראש העיר רז קינסטליך ומסגניתו ליאל אבן זוהר כי לא תורשה כניסתם של בני הקהילה הגאה לבתי הספר בעיר למתן הרצאות. "אין לאמירה כזו מקום בראשון לציון", אמר מדריך נוער באיגי (ארגון נוער גאה) בעיר.
"אנו חיים במדינה שבה לכל אחד יש זכות לבחור את מי לאהוב", אמרה אמא לנער בן 16 שלומד בבית ספר בעיר. "שום הרצאה לא תגרום למישהו לשנות את נטייתו המינית, אך אם מילים מחזקות של מישהו יגיעו לאוזניו של ילד שמעט מבולבל לגבי זהותו המינית בגיל הזה, אולי הן יעזרו לו להתמודד".
משה גרדוס, מנהל תיכון אנקורי בעיר, אמר שהוא גאה לחשוף את תלמידיו לנציגים ממגזרים שונים. "בבתי הספר שלנו לומדים ילדות וילדים ומלמדים מורות ומורים שהם חברי הקהילה הגאה. החינוך לסובלנות ולקבלת האחר היא נר לרגלינו ואנחנו גאים על כך. אמירות מסוג זה, על אף שלשמחתי ברור שיידחו על ידי העירייה, פוגעות בציבור רחב ומחזירות אותנו שנים אחורה ולכן ראוי שיזכו לגינוי רחב מטעם כל הגורמים", אמר גרדוס.
הדר פורת, מדריך נוער באיגי בראשון לציון, אמר שהמכתב לא תואם את התחושה שהמדריכים של הארגון מקבלים בעיר. "הזמינו אותנו ואנחנו בקשרים עם בתי הספר בעיר. גם השנה אנחנו צפויים להגיע להעביר הדרכות על מגדר ועד היום לא חוויתי הדרה כזו שם", אמר פורת. "אין לאמירה כזו מקום בראשון לציון. אני כבר כמה שנים פוגש בעיר בני נוער, לא רק מקהילת הלהט"ב, שמעוניינים לקבל תשובות מדויקות בנושא וצריכים ייצוג של דמות להט"בית שתראה שהיא שם".
2 צפייה בגלריה
צעדת הנוער לציון היום הבינלאומי נגד להטבופוביה בגן מאיר תל אביב
צעדת הנוער לציון היום הבינלאומי נגד להטבופוביה בגן מאיר תל אביב
"לא נכון להדיר את הסוגייה הזו מהשיח". צעדת נוער נגד להט"בופוביה
(צילום: מוטי קמחי)
פורת הוסיף כי "דבריו של חבר המועצה אינם מקובלים היום אלא רק בשוליים. אף אחד לא מדיר את הדת מהשיח ולא נכון להדיר את הסוגייה הזו מהשיח. כמו שבית ספר לא מדיר דת מהמרחב שלו כך יש מי שזקוק לשיעורים האלו על הזהות המינית שלו".
השרה לשוויון חברתי מירב כהן (יש עתיד) אמרה כי הזדעזעה מהמכתב. "התפיסה והחרדה העומדים בבסיס מכתבו של הרב, כאילו מדובר בפעילות לעידוד צעירים וצעירות סטרייטים להצטרף לקהילת הלהט"ב, במעטה של פעילות חינוכית העוסקת במגדר וקבלת השונה, היא לא פחות מהזויה".
מקואליציית ארגוני הקהילה הלהט"בית-דתית חברותא, בת קול ושב"ל נמסר: "אנו מצרים על האמירה האומללה של חבר מועצת העיר ולפיה יש לאסור כניסה של מרצים הומואים לבית ספר ועל חששותיו להתמודד עם המציאות. אנו רואים בכך סתירה דתית מובהקת לתפישות דתיות שעל פיהן 'יהיה כבוד חברך חביב עליך כשלך', איסור הלבנת פנים ברבים ואהבת הזולת. לצד התגובות המעודדות מצד חברי מועצה נוספים, היינו שמחים לראות צעדים אקטיביים, בהם העירייה מוכיחה לציבור הדתי כי היא רואה באחריותה קיום שיח מכיל, מאפשר ונותן מקום ללהט"בים בעיר בכלל ובמסגרות החינוך והציבור הדתיים בפרט".
ראש העיר רז קינסטליך הוסיף: "אנו מצרים ומזועזעים מכך שיש מי שבוחר להפיץ שנאת חינם בוטה כזו ועוד בשנת 2021. העיר ראשון לציון הינה עיר פלורליסטית שמכבדת ומכילה את כל תושביה. נמשיך ונתמוך בכל הקהילות - החילוניות, הדתיות והלהט״ביות ובבתי ספרנו ימשיכו ללמד שיעורי תנ״ך לצד שיעורים על מגדריות וקבלת האחר. צר לי כי הצעה זו נועדה לעורר פרובוקציות ושסע אך ורק לצרכים פוליטיים ותו לא. עם דעות כאלה חשוכות היחיד שצריך לאסור עליו להיכנס למוסדות העירוניים - הוא אריה כהן בעצמו".