1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
אריה דרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב הערב (יום חמישי) בראיונות לערוצי הטלוויזיה לפסילתו בבג"ץ, וניסה להסביר מדוע לא פרש מהחיים הפוליטיים חרף התחייבותו בבית המשפט - דבר שמנע את העיסוק בשאלת הקלון. "אין לי על מה לעשות חשבון נפש", טען דרעי כשנשאל על עבירות מס שבהן הורשע. "חשבון נפש אני עושה עם ריבון העולמים". לדבריו, חרף הפסיקה, בקרוב הוא ישוב להיות שר בעקבות חוק שתעביר הקואליציה.
כשנשאל בחדשות 13 אם נראה לו ראוי שיצביע בעד השינויים במערכת המשפט חרף עניינו האישי עם בג"ץ, השיב דרעי: "בית המשפט העליון לא פסל אותי מבחינה משפטית-חוקית. הוא אמר שאין חוק שפוסל אותי. הוא פסל אותי על סבירות של שבעה שופטים בבית המשפט העליון. היועצת המשפטית לממשלה לא אמרה לראש הממשלה בנימין נתניהו אפילו ברמז שהמינוי שלי הוא חוסר סבירות קיצוני".
אריה דרעי ובנימין נתניהו בישיבת הסיעה של ש"ס
(צילום: גיל יוחנן)

דרעי חזר על הטענות שמצביעי מחנה נתניהו רצו לראותו מכהן כשר. כשנשאל מה ההבדל בינו לבין אברהם הירשזון, אהוד אולמרט ואחרים, השיב: "אם הם היו מנסים לחזור ולהיבחר איש לא היה תומך בהם. זה ההבדל". לדבריו, "אני אומר לשופטים במחילה ובמטותא - הסבירות שלכם לא יותר חשובה מהסבירות של הציבור. ההיפך. בשביל זה הולכים לבחירות. הציבור אמר את שלו, אז תתאפקו ותשתקו".
בהמשך נשאל דרעי מדוע שיקר לבית המשפט על כך שלא יחזור לחיים הפוליטיים, והשיב: "מעולם לא שיקרתי לבית המשפט. זה השקר הגדול ביותר. למה כשרצתי לכנסת אף אחד לא צעק שאני מפר? למה לא הזהירו את ציבור הבוחרים שלנו המסכנים? מאשימים אותי שבאתי לבית המשפט בחששות גדולים כי יש לי הסדר מקל על עבירות חמורות, והייתי צריך לשכנע את השופט שיקבל את ההסדר הזה - אז אמרתי לו שאני פורש מהחיים הפוליטיים. ברוך השם השופט קנה את ההצגה שלי והסכים לאשר את ההסדר. בזה מאשימים אותי. אבל למחרת אמרתי שאני לא פורש וממשיך להיות יו"ר תנועת ש"ס.
"השופט אמר שהעבירות שמיוחסות לי לא כוללות זדון או כוונה להונות את שלטונות המס", טען דרעי. "הוא אמר שחלקו של הנאשם בעבירות המיוחסות לו פסיבי ולא נבעו מרצון לרווח כלכלי. הוא אמר שהן ברף התחתון". כשנשאל בריאיון מדוע לא "הלך לבקש קלון", ענה כי "מי שאמור לבקש קלון זה ראש הממשלה, אני לא יכול ללכת לבקש". לדבריו, "פרופסור דניאל פרידמן ומשפטנים בכירים אחרים, יועצים משפטיים לממשלה לשעבר, אמרו: 'מאסר על תנאי זה לא מאסר, ולכן לא צריך ללכת לשופטים. תבהירו את הדבר הזה'. לכן רה"מ החליט שלא ללכת לשופט".
דרעי מגיב על החלטת בג"ץ
(צילום: דוברות ש"ס)

לאחר מכן נשאל דרעי על דברי השופט הרבסט, שאמר - בזמן שדרעי נוכח באולם בית המשפט - כי "כל החושש מהנאשם ומפגיעתו בקופה הציבורית יוכל למצוא מנוח לחשש זה ולומר בוודאות כי הנאשם לא ייגע עוד בצורכי הציבור הכרוכים בתחום הכלכלי, וזאת בשל התרחקותו מהזירה הציבורית". דרעי ניסה להסביר מדוע לא אמר לשופט כבר אז שלא לזה התכוון, כפי שהוא טוען: "שאלה טובה מאוד. לא שמעתי את מה שהשופט אמר. הייתי בהתרגשות, בכל זאת זה מעמד גזר דין".
ואם היית מקשיב היית מרים את ידיך? "שאלתי את העורך דין שלי, נבות תל-צור שאני מאוד מכבד אותו, למה לא קמת. הוא אמר שבכלל לא היה צורך להעלות את הנימוק הזה כי לא ביקשו ממני להתפטר מהכנסת, אלא הודעתי שאני מתפטר". לאחר מכן דרעי טען כי הוא עצמו לא רצה בהסדר הטיעון, אך התייעץ עם רבנים בנוגע אליו.
כשנשאל האם הממשלה בסכנה, ענה דרעי: לא, לא אתן את התענוג הזה לאף אחד. לממשלה הזו יש מטרה גדולה מאוד - לשמור על הזהות היהודית של מדינת ישראל ולדאוג למשילות. אנחנו נעשה את זה".
מה יקרה אם בית המשפט העליון יפסול את החוק שאתם מתכננים לחוקק? "פעם הייתי עונה לך שאני לא מאמין שבית המשפט יפעל נגד החוק. לא יודע להסביר לך היום".