ריאיון עם סגן מפקד פלוגת חוד 931 ששומרת על יישובי העוטף
(צילום: סטס קופולו)

ירי הרקטות מרצועת עזה נמשך מאז אמש (שישי), וצה"ל שולח כוחות לעוטף כדי לשמור על תושביו. סגן אופק שאף, סגן מפקד פלוגת חוד 931 שעוסקת בפעילות מבצעית להגנה על יישובי העוטף, סיפר במשדר המיוחד של אולפן ynet: "אנחנו עוסקים בכל משימה שנידרש לה, בין אם זה בחסימת צירים או בנוכחות ביישובים. אנחנו באים לעשות כל מה שצריך".
שאף ציין כי עבור החיילים שלו, מדובר בעצם ביום הלחימה הראשון. "זו פעם ראשונה שהם שומעים פיצוצים, פעם ראשונה שזה מרגיש אמיתי בעצם", אמר. הוא ציין כי הוא השתתף במבצע "חגורה שחורה" ב-2019 וב"שומר החומות" בשנה שעברה בתור חייל, אך גם עבורו זו הפעם הראשונה בלחימה בתור מפקד.
2 צפייה בגלריה
כביש חסום ליד רצועת עזה
כביש חסום ליד רצועת עזה
"אנחנו עוסקים בכל משימה שנידרש לה". חסימת כביש בעוטף עזה, אתמול
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
ירי רקטות מעזה לישראל מבצע עלות השחר
ירי רקטות מעזה לישראל מבצע עלות השחר
עד כה נורו יותר מ-160 רקטות. ירי מעזה לישראל, אתמול
(צילום: EPA)
עם זאת, הוא הדגיש כי "אנחנו מתורגלים, נחושים ומאומנים, ובסוף אנחנו מוכנים לכל סיטואציה שתתרחש - גם אם זו פעם ראשונה שאנחנו חווים אותה. החיילים רציניים והם באו לעשות את המשימה עד הסוף". שאף הוסיף כי "האימונים והתרגולים שעשינו במהלך ההכשרה וכאן נותנים לנו יתרון מסוים".

מבצע "עלות השחר" - כתבות נוספות

הקצין ציין כי "החיילים באדרנלין של התחלה, אבל אין אופוריה. אנחנו המפקדים צריכים לראות איך דואגים לכך שהחיילים לא נהיים שאננים. בסוף נימדד בטווח הארוך - אם נהיה חדורי מטרה ביום העשירי ללחימה כמו שאנחנו עכשיו, ואם נצליח להביא תוצאות תוך כדי שאנחנו שומרים על עצמנו".
אכן נדמה שהלוחמים יצטרכו להימדד בטווח הארוך, או הארוך יחסית. בצה"ל הדגישו כי נכון לשעה זו, לא מתנהל כל משא ומתן עם הג'יהאד האיסלאמי להפסקת הלחימה, וגם ארגון הטרור אמר שלא מתקיים מו"מ. "אנו נערכים לשבוע של פעולה", אמר דובר צה"ל רן כוכב, והדגיש במשדר המיוחד של אולפן ynet כי המטרה היא לפגוע משמעותית בג'יהאד האיסלאמי. "כך הוגדר לנו על-ידי הדרג המדיני והרמטכ"ל". גם הג'יהאד האיסלאמי טען שאין מגעים להפסקת אש, אך המצרים טוענים שהם מתווכים בין הצדדים.
דובר צה"ל תא"ל רן כוכב מדבר על מבצע "עלות השחר"
(צילום: סטס קופולו)

אחרי מטח הרקטות המצומצם יחסית אמש לגוש דן, המשיך הג'יהאד האיסלאמי לשגר רקטות כמעט ללא הפסקה לעבר שטח ישראל, כשהוא מתמקד בעוטף עזה. במהלך הלילה והבוקר נשמעו אזעקות בין היתר בשדרות, איבים, ניר עם, גבים, מפלסים, עין השלושה, נירים, חוף אשקלון, ניצנים, כיסופים ויישובים נוספים. הבוקר, אחרי הפסקה של כמה שעות, נשמעו אזעקות גם באשקלון. "העורף מפגין כושר עמידה וחוסן שמאפשר לנו לפעול בעוצמה", הדגיש דובר צה"ל.
עד כה נורו יותר מ-160 רקטות, ואחוזי היירוט של כיפת ברזל עומדים על 95%. בנוסף, כחלק מההיערכות להרחבת המבצע, צה"ל יפרוס סוללות ארטילריה בעוטף.