גורמים רשמיים בדרום קוריאה אמרו היום (ד') שהמדינה עשויה לערוך סקר דעת קהל, כדי להכריע אם להעניק לחברי להקת הבנים הפופולארית BTS פטור משירות צבאי.
2 צפייה בגלריה
חברי להקת הבנים הקוריאנית BTS
חברי להקת הבנים הקוריאנית BTS
חברי להקת הבנים הקוריאנית BTS
(צילום: AP)
שאלת הגיוס של שבעת חברי להקת ה-K-POP הפכה לסוגיה רגישה ובוערת מכיוון שהחבר המבוגר ביותר בלהקה, ג'ין, אמור להתגייס בדצמבר – כשיהיה בן 30. שר ההגנה של דרום קוריאה, לי ג'ונג-סופ, אמר למחוקקים שהוא הורה לערוך סקר מזורז בנושא. הוא ציין שמשרדו יבחן גם שלל גורמים אחרים, כמו ההשפעה הכלכלית של הלהקה על המדינה, חשיבות השירות הצבאי וכלל האינטרסים הקוריאניים. דבריו של השר עוררו סערה, ומשרדו מיהר לפרסם הבהרה.
בהודעת משרד ההגנה נאמר שהשר הורה לבחון אם יש צורך בסקר, ולא לערוך אותו מיד. הגורמים במשרד ההגנה התבקשו לבחון כמה פרטים ולקבל כמה החלטות, בין השאר מי תהיה הסוכנות שתערוך את הסקר, כמה זמן הוא ייערך וכיצד בדיוק הוא יתבצע. בהצהרת משרד ההגנה נאמר שאם הסקר אכן יתקיים הוא לא יתבצע על-ידי הרשויות או המשרד, כדי להבטיח שיהיה הוגן. המשרד אמר שהתוצאות יהיו רק חלק מהגורמים הרבים שיקבעו אם לגייס את חברי BTS.
החוק בדרום קוריאה קובע כי גברים בני 18 עד 35, שכשירים לשירות צבאי, צריכים לשרת בצבא בין 18 ל-21 חודשים. המדינה מעניקה פטור מגיוס לספורטאים, מוזיקאים ורקדנים מצטיינים – מכיוון שהם נחשבים לאזרחים שמעניקים "יוקרה לאומית". גם מי שמקבלים פטור נדרשים לעבור טירונות, ומשתחררים רשמית מהצבא אחרי שלושה שבועות. לצד זאת הם נדרשים למלא 544 שעות של פעילות התנדבותית, וכמו כן להמשיך במקצוע שבזכותו קיבלו את הפטור במשך 34 חודשים.
חלק מהפוליטיקאים הקוריאנים, ואישים נוספים, קראו לכלול בקטגוריות שמאפשרות פטור מגיוס גם את קטגוריית ה-K-POP, לאור העובדה ש-BTS ולהקות קוריאניות אחרות מצליחות ברחבי העולם.
בסקר של חברה פרטית שנערך השנה השיבו 60% מהנשאלים שהם תומכים בפטור מגיוס לחברי BTS. בסקר נוסף, ב-2020, רק 46% תמכו בפטור לחברי הלהקה בשעה ש-48% מהנשאלים התנגדו.