אזרחים רבים קיבלו הערב (שישי) הודעות מבהילות שבהן נכתב שמם וכתובתם, ולצד זאת איום שלפיו "ייקברו עד השבוע הבא". במשטרה אמרו כי "מדובר בהודעות כזב, שיש בהן כדי לעורר תבהלה בציבור בזמן מלחמה". המשטרה, משרד התקשורת ומטה הסייבר הלאומי חסמו את החשבון, ופתחו בחקירה על מנת לברר מי עומד מאחורי שליחת ההודעת.
1 צפייה בגלריה
הודעה מאיימת שנשלחה לאזרחים רבים שכוללת את שמם וכתובת ביתם
הודעה מאיימת שנשלחה לאזרחים רבים שכוללת את שמם וכתובת ביתם
דוגמה להודעה שנשלחה. "תיקבר עד השבוע הבא"
"אנו קוראים לציבור לא להשיב להודעות אלה, להתעלם מתוכנן ולחסום במידת האפשר את המספר ממנו נשלחה ההודעה", נמסר מהמשטרה.
לפי המשטרה, "שרשור של הודעות מסוג זה מהוות עבירה פלילית שבצידה מאסר. נבוא חשבון עם כל גורם שייקח חלק בפעילות הסתה או זריעת בהלה בציבור בזמן המלחמה".
רותם (שם בדוי) סיפרה ל-ynet כי קיבלה את ההודעה כשהייתה בביתה. "נכנסתי להלם, הסתכלתי שוב ושוב ולא האמנתי או קלטתי מה אני קוראת", אמרה. "אין לי שום שונאים, מעולם לא נתקלתי בדבר כזה. אני בת 67, עובדת, בעלת משפחה, אישה נורמטיבית - ובהלם. אני פוחדת שזה איומים שנשלחים כחלק מהאיום הלאומי תחתיו אנו נמצאים עכשיו. זו חרדה ממש".
רן מרמלה הוסיף כי פנה לתחנת המשטרה, ואמר כי יגיש תלונה בגין איומים. "לפני כמה זמן החלטתי להתקשר ישירות לחברת 'קישורית' ולנסות לקבל מהם פרטים לגבי זהות שולח ההודעה. נציג החברה אמר לי שהנושא מוכר לו והוא קיבל עשרות תלונות דומות בשעה האחרונה", סיפר רן. לדבריו, "ביקשתי ממנו להעביר הלאה את התלונות למערך הסייבר הלאומי, על מנת שזה לא יהווה מטרד גם לאחרים. ההודעה תפסה אותי כשישבתי עם בת זוגתי בבית קפה, והאמת שהתגובה הראשונית שלי הייתה לצחוק על זה, אבל אחרי ששיתפתי בזה את בת הזוג שלי היא לא לקחה את זה בצחוק והציעה שאגש עם זה למשטרה".
בחודש שעבר קיבלו עשרות אנשי תקשורת בישראל שיחות מאנשים שהזדהו בשם "אנונימוס פור ג'סטיס" ודיברו במבטא פרסי כבד. מאז, נשלחו גם הודעות וואטסאפ וטלגרם שנשלחות לאותם עיתונאים - ובשם אותה קבוצה לכאורה. "פרצנו למשרד הביטחון הישראלי ופרסמנו כמה מהמסמכים הסודיים ביותר שלו", נכתב בין השאר, לצד חשבון ברשת X שבו מפורסמים המסמכים. "שלח את ההודעה שלנו לפקידי הממשלה שלך: 'אם לא תעצרו את המלחמה והרג ילדים פלסטינים מדוכאים, תתמודדו עם אירועים מסוכנים'. קחו את האזהרה שלנו ברצינות. אנחנו לא צוחקים עם אף אחד".