אורן בשטקר (46) מבת ים, ששירת כסוהר במתחם מעצר לנוער בעיר, חיבר את אזיקי הידיים והרגליים של נער עצור שביקש לשוחח עם עורך דינו - וסורב. לאחר מכן, נכנס לתאו של העציר הסוהר אסף לוי (42) מראשון לציון, סטר לנער בחוזקה ובעט בפניו. כך נטען בכתב האישום שהגישה לאחרונה פרקליטות מחוז תל אביב לבית משפט השלום בעיר, ובו יוחסו לבשטקר עבירות של תקיפת סתם, מרמה והפרת אמונים והפרת חובת דיווח, וללוי עבירות של תקיפת קטין או חסר ישע ומרמה והפרת אמונים.
על פי כתב האישום שהגיש עורך הדין ארז ריכטנברג, ביולי אשתקד ביקש העציר מלוי, ששימש בין היתר כחובש ביחידת נחשון של שירות בתי הסוהר, לשוחח כאמור עם עורך דינו. לוי סירב, וכתגובה החל הנער - שהיה אזוק בידיו וברגליו - לדפוק על דלת תא המעצר ולירוק לעבר הסוהרים. אז חיבר בשטקר, ששירת גם הוא ביחידת נחשון של שירות בתי הסוהר ושימש כמפקד המתחם, את אזיקי הידיים והרגליים של העציר - כך שהוא נותר כפוף לאחור במנח של "כבילת בננה".
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה אסיר סוהר בית סוהר כלא
אילוס אילוסטרציה אסיר סוהר בית סוהר כלא
העציר ירק לעבר הסוהרים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מיד לאחר מכן נכנס לוי לתאו של הנער, סטר לו בחוזקה ואף בעט בפניו. בשטקר נכנס לתא המעצר וצפה במעשה, ובשלב מסוים - יחד עם אדם נוסף - ניסה למנוע מלוי להמשיך בתקיפה. כמה דקות לאחר האירוע חזרו לוי והאדם הנוסף לתאו של העציר, התירו ממנו את האזיקים ובדקו אותו. כתוצאה מהתקיפה נגרמו לנער חבלות של ממש.
בהמשך, דיווח לוי כי הנער נחבל לאחר שהחליק בתא המעצר בשל מים ששפך, וכי נגרם לו שפשוף בידו הימנית עקב כבילתו המשולבת. בשטקר, מצדו, נמנע מלדווח על האירוע.
סנגורו של בשטקר, עו"ד רותם סרי, מסר בתגובה: "כתב האישום הוגש בימים האחרונים וטרם התקבל מלוא חומר החקירה בידי ההגנה. על פניו דומה כי האישומים נגד מרשי אינם מבוססים, ואני בטוח כי חפותו תתברר במסגרת ההליך המשפטי".