התקיפה בדאחייה היא חלק מהמדיניות החדשה שעליה הכריז שר הביטחון יואב גלנט כ"שלב חדש במלחמה". על פיה, ישראל לא תיצמד למשוואות ולמגרשי המשחקים שחיזבאללה קבע, ולא תמשיך במלחמת התשה חסרת תכלית, אלא תסלים את תגובותיה על כל ירי לעבר שטח ישראל באורח לא פרופורציונלי, מתוך ידיעה ברורה שזה עלול להגיע לכדי מלחמה בלבנון.
1 צפייה בגלריה
תקיפה בדאחייה בביירות
תקיפה בדאחייה בביירות
זירת התקיפה בדאחייה
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
החיסול נועד גם להבהיר לחיזבאללה שהארגון עדיין חדיר, מפני שהוא עדיין לא פתר את הסוגיה איך ישראל הצליחה לחסל באופן ממוקד את פואד שוכר, שנחשב לרמטכ"ל בפועל. עכשיו, הצליחו באופן דומה לחסל את מי שהיה למעשה מספר 2 של שוכר, או ראש אגף המבצעים של חיזבאללה והממונה הישיר על כוח רדואן. סילוקו מערער עוד יותר את מערך היועצים והמפקדים הבכירים שמסייעים לנסראללה לנהל את המערכה.
חיזבאללה עשוי להגיב בעוצמה ואולי אפילו להפעיל כלים שלא הפעיל עד כה. בישראל מוכנים, וגם לתמרון קרקעי בלבנון. הרמטכ"ל היה היום בפיקוד צפון ושוחח עם מפקדי אוגדות ומפקדי השטח לקראת מהלך אפשרי כזה. ישראל ערוכה למלחמה כוללת, הכדור במגרש של חיזבאללה וישראל עדיין נותנת לנסראללה הזדמנות להיענות להצעת התיווך האמריקנית להסדרה שתאפשר להחזיר את התושבים לצפון. בכך ישראל לא שוברת את הכלים עם ארה"ב אבל מבהירה לחיזבאללה שלא תהיה חזרה לשגרת ההתשה שנמשכת 11 חודשים.
ישראל, מצידה, עברה לנהל מדיניות שלוחצת את חיזבאללה יותר ויותר לפינה שממנה נסראללה יוכל להיחלץ בשני מסלולים: מסלול מו"מ והסדרה (בלי להתנות זאת בהפסקת אש ברצועה), או מסלול המלחמה (מתוחמת או כוללת, לפי התנהלות חיזבאללה). ישראל מוכנה ועורכה ללכת בכל אחד מהערוצים האלה, אבל ללא "משוואות" או "מגרשי משחקים" מתוחמים.