הסתתרו מתחת לשולחנות - ושרו תפילות: כך תועדו הבוקר (שני) תלמידות בבית הספר היסודי הממוגן "בראשית" בשדרות, בזמן האזעקות שהופעלו בעיר ובסביבתה. בהמשך להתרעות הצבע האדום - שהופעלו כאמור בתחילתו של יום הלימודים - נמסר כי שתי רקטות נורו מרצועת עזה לכיוון שדרות והעוטף, ונפלו בשטחים פתוחים.
תלמידים בבית ספר בשדרות מתחבאים מתחת לשולחנות בזמן צבע אדום

2 צפייה בגלריה
תלמידי שדרות במבחן
תלמידי שדרות במבחן
בחינת הבגרות בלשון, אתמול. התלמידים נבחנו בכיתה ממוגנת ולא התפנות במהלך האזעקה
אחרי שבחודשים האחרונים הירי הרקטי מרצועת עזה פחת במידה ניכרת, בצל התמרון הקרקעי של צה"ל ברצועה, האיום נותר - ועם סיום התמרון, הרקטות חזרו לערי הדרום. כל זה אחרי שרבים מתושבי הדרום פונו מבתיהם בעקבות המלחמה. לעומת זאת, בשדרות החלו לחזור ל"שגרה".
"לא הגיוני שנשלח את הילדים שלנו למסגרות חינוך במצב הזה", אמר אופיר ממן, תושב שדרות ואב לשלושה ילדים. "אנחנו הולכים אחורה במקום קדימה. כל יום יש פה מתקפת רקטות וכל הגורמים ממשיכים כאילו לא קרה כלום. פיקוד העורף אפילו לא משנה הנחיות. זה מצב לא הגיוני, באזור אחר בארץ זה לא היה קורה".
גם אולגה, אם לשלושה ילדים שחזרה לעיר אחרי ארבעה חודשים שבהם הייתה מפונה, הביעה תסכול מהמצב. "חזרנו לחיים תחת מתקפה. הילדים בחרדות. הם לא יוצאים לגני שעשועים, כל פיצוץ מקפיץ אותם. אפילו לחצר בבית הם מפחדים לצאת. הם משחקים כדורגל בסלון", סיפרה.
2 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בשדרות
פגיעה ישירה בשדרות
פגיעת רקטה בבניין מגורים לא מאוכלס בשדרות. בשבוע שעבר
(צילום: עיריית שדרות)
בתוך כך, היום החלה עונת הבגרויות, כשברקע האזעקות. בעוד תלמידי העוטף יקבלו הקלות משמעותיות בבחינות הבגרות, כבר אתמול ניגשו התלמידים בשדרות לבחינת הבגרות בלשון, שבמהלכה הופעלה התרעת צבע אדום. התלמידים לא נדרשו לרוץ למרחב המוגן מאחר ומראש נקבעו הבחינות להתקיים בכיתות ממוגנות והן נמשכו כרגיל.
בשבוע שעבר התעוררה בעיר מחאה של הורים, בעיקר לילדים קטנים, שדורשים מראש העיר אלון דוידי להורות על סגירת מוסדות החינוך. המחאה התעוררה לאחר שרקטה פגעה בבניין לא מאוכלס בעיר, וההורים הודיעו לראש העיר כי גם אם לא יורה על סגירת המוסדות, הם לא ישלחו את ילדיהם לבתי הספר והגנים.
בינתיים החליטו ועדי ההורים בבתי הספר בעיר שלא להשבית את הלימודים, על מנת לא לפגוע בתלמידים ובסדר היום של הילדים - שרק חזרו לביתם ממוקדי הפינוי. יחד עם זאת, ההורים מסרו כי אם המצב יימשך לא יהיה מנוס מהשבתה. "אנחנו מופקרים יום-יום. אנחנו דורשים את שליטת צה"ל בצפון הרצועה, בצורה שתאפשר לנו חיים סבירים עד שהמדינה תחליט להכריע את המחבלים הנאצים בעזה", אמרה עדיה לוי, ממובילי המאבק.