רוטמן: שירות ביחידות מעורבות הוא שירות שפוגע במבצעיות של צה"ל
(צילום: מכון הישראלי לדמוקרטיה)

חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית התבטא היום (שלישי) נגד שילוב נשים בצה"ל ואמר כי "שירותן לא משרת צורך מבצעי". את הדברים אמר רוטמן בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה. לדבריו, "אנחנו מרמים את עצמנו. שוויון בשירות מייצר נזקים והנמכה של סטנדרטים של הכושר הקרבי. השיקולים שנשקלים הם הכל חוץ מהצורך המבצעי".
עוד אמר רוטמן בכנס לביטחון לאומי ודמוקרטיה כי הוא "לא רואה שום סיבה שלוחמות ישרתו יחד עם לוחמים. עירוב של נשים לוחמות מזיק לצה"ל, לנשים שמשרתות ולגברים שמשרתים שם".
יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז, שחתם בתחילת השבוע על הסכם קואליציוני עם הליכוד, מחזיק בדעה זהה ומתנגד לשירות נשים בצה"ל. בעבר אמר כי הוא מאמין ש"התרומה הגדולה ביותר למדינה היא שהנשים יינשאו, בעזרת השם, ויגדלו משפחה לתפארת". עוד הוסיף מעוז כי נשים צריכות ללכת לשירות לאומי.
3 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
"שוויון בשירות מייצר נזקים והנמכה של סטנדרטים של הכושר הקרבי". רוטמן
(צילום: משה מזרחי)
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"התרומה הגדולה ביותר למדינה היא שהנשים יינשאו". האמירה של מעוז שעוררה סערה
(צילום: שלו שלום)
גם יו"ר מפלגתו של רוטמן, בצלאל סמוטריץ', התבטא בצורה דומה בעבר ואמר כי "שירות ביחידות מעורבות הוא שירות שפוגע במבצעיות של צה"ל, בכשירות שלו וביכולת שלו לעמוד במשימותיו. הציפייה שלי מצה"ל היא שלא יתעסק בלקדם אג'נדה". עוד הוסיף סמוטריץ' כי "לצבא יש משימה אחת בלבד – להיערך, להתאמן, להתכונן ולספק ביטחון לאזרחי ישראל. את זה הוא צריך לעשות אך ורק מתוך שיקולים מקצועיים של מה טוב ומה נכון, כפי שחושבים המפקדים".
ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, שהיה בתפקיד בזמן אמירותיו של סמוטריץ', יצא נגד דבריו לפני כשלוש שנים ואמר אז כי "אני גאה בחיילות שלנו ובלוחמות שלנו שתורמות לביטחון ישראל. רק בשבוע שעבר הן סייעו לסכל פיגוע רצחני מכיוון רצועת עזה. שירות נשים בצה"ל לא פוגע בביטחון ישראל – הוא תורם לביטחון ישראל".
3 צפייה בגלריה
סמוטריץ' טען כי "צה"ל לא צריך לקדם אג'נדה", נתניהו בשעתו גינה: "גאה בלוחמות שלנו"
סמוטריץ' טען כי "צה"ל לא צריך לקדם אג'נדה", נתניהו בשעתו גינה: "גאה בלוחמות שלנו"
סמוטריץ' טען כי "צה"ל לא צריך לקדם אג'נדה", נתניהו בשעתו גינה: "גאה בלוחמות שלנו"
(צילום: אלי מנדלבאום, מוטי קמחי)
היום התקיים בכנסת כנס חירום בסימן נשים בחברה הישראלית, במהלכו יו"ר הוועד המנהל של פורום דבורה, אל"מ במיל' מאיה הלר, אמרה כי "צה"ל זקוק לנשים כחלק מהכוח המבצעי שלו. בכל התפקידים ובכל הדרגים, לרבות הפיקוד הבכיר". הלר הוסיפה כי צר לה על כך "שקציני צבא בכירים כולל אלה שהובילו מהלכים משמעותיים לשילוב נשים בצה"ל - נאלמו דום ולא משתתפים בשיח הזה".
בתוך כך, המשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה ממשיך. הציונות הדתית והליכוד הודיעו הבוקר בהודעה משותפת כי "התקדמנו הלילה במשא ומתן והגענו לסף חתימה ולהסכמות במרבית הנושאים". עוד מסרו המפלגות כי "בניגוד לפרסומים, הציונות הדתית אינה מתנגדת למינוי יו"ר כנסת זמני, והיא נעתרה הלילה לבקשת ראש הממשלה המיועד נתניהו למינוי יו"ר כנסת זמני באופן מיידי". בליכוד מתכוונים להגיש עד מחר את הבקשה להחלפת יו"ר הכנסת מיקי לוי, שאמור לקבוע מועד להצבעה על החלפתו.
השתתפו בהכנת הכתבה: קורין אלבז-אלוש