יו"ר הליכוד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו הציג היום (ד') את תוכניותיו בתחום הכלכלי לקראת הבחירות בעוד פחות משלושה חודשים. אחרי כהונה של 12 שנים בראשות הממשלה והצלחות בתחומים כמו צמיחה, אבטלה ואינפלציה נמוכה - הוא הבטיח חינוך חינם מגיל 0 עד 3, וגם להוריד מחירים, אף שיריביו מזכירים כי יוקר המחיה ובמיוחד מחירי הדיור עלו משמעותית בתקופת שלטונו.
ההבטחות הכלכליות
(מתוך עמוד היוטיוב של נתניהו)

"כולנו יודעים שיש פה משבר כלכלי עולמי, הוא נובע גם מהקורונה וגם מהמלחמה באוקראינה. אף אחד לא מכחיש את זה, אבל משבר כלכלי עולמי זה לא תירוץ לאי עשייה", אמר נתניהו, שתקף את הממשלה הנוכחית, והבטיח להוריד מחירים, כולל הקפאת תעריפי הארנונה לשנה: "נמשיך את הפחתת הרגולציה שעשינו, נמשיך את הפחתת המכסים והמכסות שגם זה עשינו, ונמשיך את הרחבת היבוא המקביל שעשינו".
בתחום הדיור נתניהו הזכיר את העלייה החדה בשנה האחרונה של כ-16 אחוזים, לא הבטיח להוריד מחירים אך ציין דרכי פעולה: "ננפיק אג"ח ממשלתיות שצמודות למחירי הדיור, כזוג צעיר אתה יכול לקחת את הכסף שהיית זורק על הדירה ולשים את זה על אגרת החוב, אתה לא צריך לקנות את הדירה, אתה מבוטח למעשה נגד עליית מחירים. זה יוריד בבת אחת את הדרישה ואת הביקוש בשוק. הדבר השני, אנחנו נקצר את הזמן לקבלת היתרי בנייה, והדבר החשוב ביותר שנעשה כאן, נעשה אכיפה בדיעבד".
יו"ר הליכוד הצהיר גם שיפעל "לתת חינוך חינם לילדים מגילאים 0 עד 3. זה מוזיל בעשרות אלפי שקלים את העלות למשפחות עם ילדים קטנים, מאפשר לבן הזוג או לבת הזוג לצאת לשוק העבודה וזה מצמיח את המשק. נעשה את זה בפעימות, לא בבת אחת, זאת עלות גדולה".
עוד בהבטחות - הפחתת מיסים: "הפחתת מס הכנסה על ידי ריווח נוסף של מדרגות המס, הגדלה נוספת של נקודות הזיכוי ותגבור מס הכנסה שלילי".
1 צפייה בגלריה
ההצהרה של בנימין נתניהו בנושא התוכנית הכלכלית
ההצהרה של בנימין נתניהו בנושא התוכנית הכלכלית
נתניהו. הדגיש את הצורך ב"ממשלה יציבה"
מאיפה יבוא הכסף ליוזמות? נתניהו התייחס לכך בקצרה בסוף דבריו ואמר: "יש לנו עודפי מיסים עצומים, צפי השנה הוא ל-60 מיליארד שקל, ואני מתכוון להשתמש בחלק מעודפי המיסים כדי לממן את התוכניות. דבר שני, ייעול נוסף בתקציב המדינה".
יש עתיד תקפה את נתניהו בתגובה וממפלגתו של יאיר לפיד נמסר: "יו״ר האופוזיציה נתניהו ממשיך במסע הפייק ניוז המנותק שלו כדי להסתיר את העבודה שבמשך 15 שנה הוא הזניח בצורה רשלנית ומופקרת את כלכלת ישראל". מכחול לבן התקווה החדשה נמסר: "מי שמנע תקציב מדינה משיקולים אישיים ומשפטיים, שם את טובתו האישית על פני המדינה ופגע קשות בכלכלת ישראל - לא ראוי ולא יכול לקדם שום פתרון בנושא הכלכלי".