1 צפייה בגלריה
איסוף ראיות בזירת הפיגוע
איסוף ראיות בזירת הפיגוע
"אמור לעבור עוד כמה ניתוחים". זירת הפיגוע בירושלים, בשבוע שעבר
(צילום: דוברות המשטרה)
כשבוע לאחר שנפצע קשה בפיגוע בירושלים, אהרון יהודה אימרגרין שוחרר הערב (שני) ממחלקת טיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק. מנהל יחידת הטראומה, ד"ר אלון שורץ, עדכן כי מצבו הולך ומשתפר, וכי כעת הוא יאושפז במחלקה רגילה - שם צפויים לו ניתוחים נוספים.
"אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא על השיפור במצבו ומודים לרופאים ולאחיות על הטיפול המסור", מסרו בני משפחתו של אימרגרין. "אנחנו מבקשים מהציבור להתפלל להחלמתו המלאה, שיקום על רגליו ויוכל ללכת. שמו לתפילה: אהרון יהודה בן טובה לרפואה שלמה".

הפיגוע בירושלים - כתבות נוספות

בשיחה עם ynet, סיפר אביו של אהרון יהודה, שמואל, על הליך השיקום ועל הדרך שעוד צפויה לו: "יש שיפור בכל המדדים, אבל הוא עדיין מאוד מאוד חלש. הוא לא יכול לדבר מכיוון שהוא ספג כדור בלסת, והלסתות שלו מקובעות עם קיבוע. כרגע קשה לו לדבר, הוא יכול להגיד רק 'כן' ו'לא'".
"הוא אמור לעבור עוד כמה ניתוחים משלימים", הוסיף שמואל, "ואני מניח שתהליך השיקום יהיה ארוך מאוד ולא קל - אבל אנחנו נעבור את זה בעזרת ה'". לדבריו, בנו מודע למצבו, ואפילו "זוכר את כל האירוע. הוא בהכרה מלאה ומודע היטב למה שהיה. אני מניח שיש לו המון מה לספר".
בני משפחתו של אהרון יהודה, שמלווים אותו כל העת בבית החולים, מתקשרים איתו בינתיים בשפת הסימנים. ולמרות הקשיים שעוד יגיעו והשיקום שהוא צפוי לעבור - במשפחת אימרגרין אומרים: "בהחלט קרה לנו נס. כשאהרון יהודה הגיע, הוא איבד המון דם. הוא הגיע לבית החולים במצב לא יציב, ואם הוא היה בא חמש דקות מאוחר יותר - לא היה מה לעשות".
ד"ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק, בשבוע שעבר
(צילום: גיל יוחנן)

בפיגוע נרצח אלי קיי, עולה חדש מדרום אפריקה. קיי, בן 26 ממודיעין, עלה לארץ ושירת בצנחנים כחייל בודד. לאחר מכן עבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי. המחבל הוא פאדי אבו שחידם, בן 42, איש הזרוע המדינית של חמאס ממחנה הפליטים שועפט.
בפיגוע נפצע בינוני גם הרב זאבי קצנלבוגן, אב לשמונה בן 46 המתגורר ברובע היהודי בעיר. עוד באותו היום חל שיפור במצבו, וכעבור יום אחד הוא שוחרר לביתו. שני לוחמי משמר הגבול נפצעו גם הם באורח קל. המחבל נורה למוות, כשלצד גופתו נמצאה סכין.