ריאיון עם גיסו של שי בן שלמה
(צילום: שמוליק דודפור)

בבית החולים בילינסון עדיין מאושפז במצב קשה שי בן שלמה, שהותקף על ידי המחבלים שנתפסו היום לעיני ארבעת ילדיו בפיגוע באלעד. "הוא עבר ניתוח מורכב מולטידיסציפלינארי, של מספר התמחויות בבית החולים. הוא עדיין מורדם ומונשם נתון במצב מסובך. נראה שהוא התייצב ברמה מיידית, אבל עדיין הוא חשוף לסיבוכים נוספים בהמשך", עדכן הבוקר (ראשון) ד"ר איתי בן דוד, רופא בכיר בטיפול נמרץ בבית החולים.
גיסו של שי, נתנאל יעקובוב, אמר לאולפן ynet: "מצבו מאוד קשה, הבנו שזה מצב מסובך, חלק מהפגיעות קשות. הביאו לו מלא מכות לראש. יש לנו אמונה אנחנו מאמינים שהכול לטובה. יושבים, קוראים תהילים, פיזרנו את השם שלו בכל בתי הכנסת בשבת ומקווים לטוב, אופטימיים".
2 צפייה בגלריה
הספסל שעליו שי ישב בפארק אלעד והמחבלים תקפו אותו
הספסל שעליו שי ישב בפארק אלעד והמחבלים תקפו אותו
הספסל שעליו הותקף שי לעיני ילדיו בפארק באלעד
2 צפייה בגלריה
המבחלים שנתפסו
המבחלים שנתפסו
המחבלים שנתפסו
תיעוד מתפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
(צילום: דוברות המשטרה )

יעקובוב שחזר את הערב שבו התרחש הפיגוע. "זה היה יום עצמאות רגיל. קמנו בבוקר אני, הוריי, בני דודיי, עשינו מנגל חזרנו. אחותי הייתה אמורה ללכת איתם גם לפארק באלעד. היא חיכתה לנו שנחזור ושי היה אמור לחזור בסביבות השעה שמונה. היא ניסתה להתקשר אליו והוא לא ענה. אני התקשרתי אליה תוך כדי ואמרתי לה שהיה פיגוע באבן גבירול ושתסגור את הדלת, שיש שמועות שיש מחבל בעיר. ותוך כדי שאני מדבר איתה הילדה נכנסה וצעקה 'הרגו את אבא, רצחו את אבא'. היא רצה עשר דקות לבד לבית. ארבעת הילדים ראו הכול.
"הילדים מספרים שאבא קרא תהילים, הם שיחקו בדשא, ופתאום באו שני המחבלים וקראו לו. שי הסתובב והתחילו לחבוט בו עם הגרזן ולשחוט אותו ממש. שי ניסה להתעמת איתם, התמוטט, לא הצליח, ניסה לקום עוד פעם. שכבו עליו ממש, התחילו להרביץ לו עם הגרזנים". לדבריו הילדים נמצאים במצב של הלם כעת. "התינוקת בקושי מדברת התינוקת. הם לא ישנים בלילה. הם בטראומה ממש".
הבוקר לכדו כוחות הביטחון בתום כ-60 שעות של מצוד את שני המחבלים הפלסטינים, אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר, שביצעו את טבח הגרזנים באלעד במוצאי יום העצמאות. בפיגוע בעיר החרדית נרצחו אורן בן יפתח, בועז גול ויונתן חבקוק. השניים נתפסו ביער נחשונים, שבין אלעד לראש העין. "צוות משולב הבחין בשתי הדמויות החשודות בסמוך למחצבה", נאמר בהודעה משותפת של המשטרה, שב"כ וצה"ל. "המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב"כ וצה"ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל".