זירת הירי בחתונה בטייבה

עלאא סרסור, צעיר בשנות ה-20 לחייו, נורה למוות אמש (שני) בחתונה בטייבה. על פי העדויות, אדם התפרץ לאירוע בפנים גלויות ופתח באש לעבר החוגגים. לפחות חמישה חוגגים נוספים נפצעו, אחד מהם פונה לבית החולים במצב קשה, ומצבם של השאר הוגדר בינוני וקל. כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה.
הדיווח על התקרית התקבל בשעה 22:21 במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו למקום פינו שני פצועים לבית החולים מאיר בכפר סבא, בהם הנרצח שמצבו הוגדר תחילה אנוש ומת מפצעיו בדרך לבית החולים, וצעיר נוסף כבן 20 שמצבו הוגדר קשה. שאר הפצועים שמצבם בינוני וקל טופלו במרפאה המקומית וחלקם התפנו לבית החולים באופן עצמאי.
5 צפייה בגלריה
עלאא סרסור
עלאא סרסור
הנרצח עלאא סרסור
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בטייבה
זירת הרצח בטייבה
זירת הרצח
חובש בכיר במד"א עוביידה עאזם סיפר: "הייתי מחוץ לנקודת ההזנקה של מד"א בטייבה כשרכב פרטי הגיע למקום וסימן לי שהם זקוקים לעזרה. שני פצועים מירי שכבו ברכב כשאחד במצב אנוש מחוסר הכרה והשני במצב בינוני. מיד העברתי את הפצועים לאמבולנס והתחלתי בטיפול רפואי מציל חיים. הפצוע שהיה במצב אנוש הועבר לניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה ואני פיניתי את הפצוע שנפגע באורח בינוני כשמצבו יציב. פצועים נוספים שנפצעו מהירי טופלו במרפאה מקומית ופונו גם כן לבית החולים".
מבית החולים מאיר בכפר סבא נמסר כי למרכז הרפואי פונו שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם, בהם פצוע שהגיע ללא רוח חיים ושניים נוספים - האחד במצב קשה ומונשם, והשני במצב בינוני. "צוות רב מקצועי מטפל כרגע בפצועים", נמסר.
אמנה חלבי שהשתתפה בחתונה אמרה: "הייתי בחתונה וחזרתי הביתה. אחרי זמן קצר קיבלתי בטלפון שיחה על יריות בחתונה ונודע לי על הרצח. הזדעזעתי מאוד, לא ציפיתי שיתרחש רצח בתוך חתונה. זה מראה שאין ביטחון בשום מקום, ואולי אנחנו הבאים בתור".
5 צפייה בגלריה
פינוי הפצועים מהירי בחתונה בטייבה למרכז הרפואי אלראזי
פינוי הפצועים מהירי בחתונה בטייבה למרכז הרפואי אלראזי
נרצח וחמישה פצועים מהירי בחתונה. שוטרים שהוזעקו לטייבה
(באדיבות אתר panet)
הוואידה נאשף השתתפה גם כן בחתונה. "שרתי ורקדתי, והשמחה הייתה גדולה מאוד, אבל היא הפכה לעצב לאחר שקיבלנו את הבשורה הרעה על הירי ומותו של צעיר", היא אמרה. "אני עדיין המומה מהמקרה הכואב הזה".
תושב טייבה שהיה בחתונה אמר: "זה היה מאוד מפחיד. הוא כמעט רצח את כולם. זאת שיטה חדשה לרצח. עצם העובדה שהיורים מגיעים לחתונות אומרת שהם לא דופקים חשבון לאף אדם".
5 צפייה בגלריה
פינוי הפצועים מהירי בחתונה בטייבה למרכז הרפואי אלראזי
פינוי הפצועים מהירי בחתונה בטייבה למרכז הרפואי אלראזי
אמבולנס בטייבה לאחר הרצח
מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 93 בני אדם. מוקדם יותר אתמול נורה למוות פאדי גריפאת (26), תושב זרזיר. במשטרה חושדים כי במקרה הזה מדובר ברצח כחלק מסכסוך עבריינים.
תושבים מזרזיר אמרו לאחר הרצח כי "האלימות נמשכת ללא סוף. רק לפני כחודש וחצי נרצחה אישה מהכפר, היום רצחו עוד צעיר, ואנחנו לא יודעים את מי ירצחו מחר". לדבריהם "לא ידוע מה עשה הצעיר בכדי שירצחו אותו. המצב מצביע על כך שכולם בסכנת חיים, והפושעים מסוגלים לרצוח גם את אלו שחפים מפשע".
5 צפייה בגלריה
פאדי גריפאת
פאדי גריפאת
רצח כחלק מסכסוך עבריינים. הנרצח בזרזיר, פאדי גריפאת
קרוב משפחה של הנרצח הוסיף: "עוד לא ידוע מי עומד מאחורי הרצח, זה מוזר מאוד. לא הרגשנו שהוא היה בסכנה. בימים אלו רוצחים על שטויות. מקווה שהמשטרה תגיע לרוצח כדי שיקבל את העונש המתאים, ולא ישאירו אותו להסתובב חופשי כמו רוצחים אחרים".
בימים האחרונים נרצחו שני גברים בעכו ובג'סר א-זרקא, ולא דווח על מעצרים. היו גם כמה אירועי ירי שבהם נפצעו שלושה בני אדם באורח בינוני. מאז הקמת יחידת סי"ף למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית נרצחו 20 בני אדם ונפצעו קרוב ל-40 מירי ודקירות.
פורסם לראשונה: 23:04, 20.09.21