זורק אבן על הדלת, בורח - ונתפס
שוב אלימות נגד נהג אוטובוס: רוכב אופנוע שחתך בצהריים (חמישי) נהג של חברת אגד זרק אבן על דלת האוטובוס וניפץ אותה בעקבות ויכוח על זכות הדרך. הנהג, שצילם את האירוע בטלפון הנייד, נטש את האוטובוס והחל במרדף אחריו. "תושייתו ואומץ ליבו של הנהג יסייעו למשטרה ללכוד אותו ולמצות איתו את הדין", אמר דובר אגד.
4 צפייה בגלריה
תיעוד רוכב האופנוע
תיעוד רוכב האופנוע
רוכב האופנוע משליך את האבן
4 צפייה בגלריה
תיעוד רוכב האופנוע
תיעוד רוכב האופנוע
הרוכב נמלט מהזירה
4 צפייה בגלריה
תיעוד רוכב האופנוע
תיעוד רוכב האופנוע
ונתפס, שנייה לפני שנמלט שוב
רק בשבוע שעבר נדקר נהג אוטובוס של חברת דן במסוף הטייסים בתל אביב ונפצע באורח בינוני. לפני פחות מחודש, נהג מחברת אלקטרה אפיקים תחבורה הותקף באגרופים בפסגת זאב בירושלים על ידי נוסע, לאחר שהסביר לו כי לא ניתן לרדת מהאוטובוס במקום שאסור. המקרים הללו מתרחשים לאחר שבחודש שעבר נהגים רבים שיבשו את קווי האוטובוסים ושבתו בערים רבות ברחבי הארץ, בשל תנאי העסקה לא מספקים ובעקבות דאגה לביטחונם האישי.
הפעם התרחשה האלימות בקו 416 בין בני ברק לירושלים של חברת "אגד", שיצא מהתחנה המרכזית בבני ברק בשעה 12:45. לדברי הנהג, בעת שניסה לעלות ולהוריד נוסעים באחת מהתחנות ברחוב חזון איש בבני ברק, הגיח רוכב האופנוע בין האוטובוס למדרכה וניסה להמשיך ולנסוע בזמן שאנשים יורדים מהאוטובוס.
4 צפייה בגלריה
הפגנות נהגי האוטובוס באשדוד
הפגנות נהגי האוטובוס באשדוד
"הקלות הבלתי נסבלת שבה מותקפים נהגי אגד - תופעה מסוכנת". הפגנת נהגי האוטובוס באשדוד בחודש שעבר
(צילום: ארגון נהגי האוטובוס של ההסתדרות הלאומית)
בין הנהג לרוכב האופנוע התנהלו דין ודברים שבמהלכם חש הנהג בסכנה בשל איומיו של הרוכב שיפגע בו. בשל כך, החליט הנהג לסגור את דלתות האוטובוס ולהמשיך בנסיעתו, תוך שהוא מצלם את המתרחש בנייד. כמה דקות מאוחר יותר הגיח רוכב האופנוע ליד דלת האוטובוס כשבידו אבן גדולה וזרק אותה על הדלת תוך שהוא מנתץ אותה.
הנהג עצר את האוטובוס בצד והחל לרדוף אחרי הרוכב תוך כדי שהוא מצלם את המתרחש. בסופו של דבר, מצא את הרוכב באחד מהרחובות הסמוכים וצילם את פניו לפני שזה הספיק להימלט מהמקום. לאחר מכן חזר הנהג לאוטובוס והזמין למקום שוטרים שבפניהם הגיש תלונה על המקרה.
דובר אגד רון רטנר מסר: "הקלות הבלתי נסבלת שבה מותקפים נהגי אגד באלימות קשה היא תופעה מסוכנת הראויה לגינוי ומחייבת את כל הרשויות לפעול כדי למנוע הישנות מקרים כאלו בעתיד. במקרה הזה, תושייתו ואומץ ליבו של הנהג שעזב את האוטובוס הריק מנוסעים ורדף אחרי הפורע, יסייעו למשטרה ללכוד אותו ולמצות איתו את הדין. המשטרה חייבת לעצור אותו ומערכת המשפט צריכה להעניש אותו בחומרה כדי להחזיר את הביטחון בדרכים לנוסעי התחבורה הציבורית ולנהגי אגד כמו יתר נהגי התח"צ בישראל".