דובר צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום כי סמל-ראשון יאיר אביטן, בן 20 מרעננה, לוחם בגדוד 890 בחטיבת הצנחנים ורס"ל (במיל') יקיר שמואל טייטלבוים ממעלה אדומים נפלו בקרב בשג'עיה שבצפון הרצועה. רס"ל טייטלבוים נהרג בהיתקלות עם מחבלים.
1 צפייה בגלריה
סמ״ר יאיר אביטן רס"ל (במיל') יקיר שמואל טייטלבוים ז"ל
סמ״ר יאיר אביטן רס"ל (במיל') יקיר שמואל טייטלבוים ז"ל
סמ"ר יאיר אביטן ז"ל ורס"ל (במיל') יקיר שמואל טייטלבוים ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בנוסף, לוחם מגדוד 13 בחטיבת גולני נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים וקצין לוחם מגדוד רותם בחטיבת גבעתי נפצע קשה מירי נ"ט לעבר הכוח שבו היה, בצפון רצועת עזה. הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.
בעיריית רעננה עדכנו כי הלווייתו של סמ"ר אביטן צפויה לצאת בשעה 23:30 מבית משפחתו. הוא הותיר אחריו הורים, עינת ומימון, ושלושה אחים צעירים ממנו. הוא גדל ברעננה, למד בבתי הספר אריאל, מיתרים והתיכון המדעי טכנולוגי אמי"ת כפר בתיה.
דודתו של יאיר, שירית אביטן כהן, המשמשת ככתבת המדינית והפרשנית הפוליטית של "ישראל היום", ספדה לאחיינה: "האחיין המתוק שלי נפל בעזה ביום שישי. יאיר שלנו בכלל לא היית צריך להיות בעזה והתעקשת כל כך. התעקשת כדי להשתתף במלחמה הצודקת למען העם הזה. וכמה דאגנו לך כל פעם שהיית שם. סבא וסבתא הדליקו בשבילך מגשים של נרות. תפילות לכל הצדיקים רק שתצאו בשלום והפעם לא חזרת. אין מילים שינחמו את חסרונך".
ראש העיר רעננה חיים ברוידא מסר: "הלב נשבר עם היוודע דבר נפילתו בקרב של סמ"ר יאיר אביטן ז"ל, בן העיר, מלח הארץ, שחרף את נפשו בהגנה על ביטחון המדינה. קהילת רעננה כואבת את כאבה של משפחת אביטן, מחבקת אותה ועוטפת אותה בשעתה הקשה".
רס"ל טייטלבוים, למד בתיכון אמי"ת במעלה אדומים. רק לפני שבוע נפגשו הבוגרים בחתונה של אחד מהם, כולם לוחמים שהשתתפו בקרבות ברצועת עזה. בשבוע שעבר, כתב טייטלבוים הספד למי שהיה המורה שלו אילון וייס ז"ל שנהרג ברצועה.
עיריית מעלה אדומים עדכנה כי הלווייתו של טייטלבוים תתקיים מחר בשעה 12:30 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. ראש מועצת מעלה אדומים גיא יפרח, מסר: "יקיר היה מטובי בניה של העיר. לפני פחות משבועיים פגשתי אותו יחד עם בני המחזור שלו בחתונת אחד מבוגרי ביה"ס אמי"ת איתן. חבורה של לוחמים, מלח הארץ הזו. מחבק חיבוק גדול את משפחתו שאותה נלווה לעד. העיר מעלה אדומים אבלה וכואבת מאוד".
דניאל בארי, מנהל תיכון אמי"ת אמר כי קהילת בית הספר אבלה על נפילתו של טייטלבויים. "תלמיד עדין וצנוע שהיה אהוב על חבריו ועל מוריו. יקיר בחר ללמוד במכינה קדם צבאית כדי להכין עצמו לשירות משמעותי כלוחם, לתרום ולהגן על המדינה. לאסוננו הוא נפל על משמרתו. אנו מבקשים לחבק את משפחתו ואת חבריו הרבים באסונם הנורא. אנו עדיין מבכים את נפילתו לפני שבועיים של המחנך האהוב הרב אילון וייס הי"ד ובמוצאי שבת ספגנו מכה נוספת כשנתבשרנו על נפילתו".
איתן צארום, שהיה המחנך של טייטלבוים סיפר כי הייתה לו "מתיקות מיוחדת. הוא היה תלמיד מצטיין שאהב ללמוד ולהעמיק. נער שלא עשה הנחות לעצמו. האבידה גדולה והשבר בלתי נתפס".
מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר נהרגו 670 חיילי צה"ל, מתוכם, 316 נפלו ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי ב-27 באוקטובר.