גדי יברקן מורחק מוועדת החוקה
(צילום: דוברות הכנסת )

התבטאות שנויה במחלוקת של ח"כ גדי יברקן (הליכוד) בדיון בנושא הקורונה הובילה לעימות עם יו"ר הוועדה - ולהרחקתו של יברקן. במהלך דיון בצהריים (ראשון) בוועדת החוקה על מימון המלוניות למבודדים התייחס יברקן למדיניות הממשלה כלפי לא-מחוסנים ואמר "רק חסר מחנות ריכוז". יו"ר הוועדה גלעד קריב (העבודה) זעם על אזכור השואה בהקשר של מגפת הקורונה והורה לסדרנים להוציא את יברקן מהחדר. צפו בעימות בראש הכתבה.
העימות החל כשיברקן סירב להיענות לדרישתו של קריב ולסיים לדבר. יברקן התפרץ לדברי פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא והמשיך לדבר שוב ושוב. קריב נזף בו: "דבר אחר הוא להביע עמדה, ודבר שני הוא לשבש דיון של ועדה. יברקן השיב לו: "אתה לא יכול לסיים לי את זכות הדיבור. אני אפסיק כשאני ארצה, אתה לא תגיד לי לשתוק".
2 צפייה בגלריה
גדי יברקן מורחק מועדת חוקה
גדי יברקן מורחק מועדת חוקה
גדי יברקן מורחק מוועדת החוקה
(צילום: ערוץ כנסת)
2 צפייה בגלריה
ועדת החוקה חוק ומשפט
ועדת החוקה חוק ומשפט
יו"ר הוועדה גלעד קריב. "רגע של שפל"
(צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
לאחר מכן אמר יברקן "אתם עושים כמו אוסטריה" (כנראה בהתייחסו לסגר שהטילה אוסטריה למשך שבוע על לא-מחוסנים בלבד) ואז הוסיף: "רק חסר מחנות ריכוז". קריב הורה לו לצאת מחדר הוועדה: "אמרת את המילים מחנות ריכוז, תצא מהחדר. סיימת את ההשתתפות שלך בדיון".
קריב הוסיף: "השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח. רגע של שפל. בחדר הזה לא ישתמשו במילים האלה בהקשר לפעילות ממשלת ישראל. יש גבולות גם לחברי כנסת. בושה להשתמש בצמד המילים הזה בהקשר של מדיניות של ממשלה, שעסוקה בהגנה על הציבור. אפשר לחלוק על מדיניות הממשלה, אפשר להתווכח, אפשר לא להסכים ואפשר להפיל פה בהצבעה דברים. לדבר בשפה הזו על משרתי ציבור שעסוקים יום ולילה להגן על בריאות הציבור, גם אם דעתך שונה מדעתם - בושה וכלימה".
שר הבריאות ניצן הורוביץ גינה את דברי יברקן וכתב בטוויטר: "ההשוואה שעשה היום ח"כ גדי יברקן בין אמצעי הזהירות שנועדו לשמור על בריאות הציבור ולמנוע מחלה, לבין מחנות ריכוז שהקימו הנאצים בשואה - בזויה ומעוררת בחילה. הדברים גובלים בהכחשת שואה ומבזים את הקורבנות והניצולים. זו כמובן אמירה מחפירה ונאלחת גם כלפי אנשי הרפואה ועובדי מערכת הבריאות שנותנים את הנשמה למען הבריאות של כולנו".