נאום סמוטריץ' בפריז: "אין דבר כזה עם פלסטיני"

"אין דבר כזה עם פלסטיני", אמר שר האוצר - והפלסטינים זועמים. ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה גינה את מה שכינה כ"הצהרות שמלבות את האש", לאחר נאומו של בצלאל סמוטריץ' בפריז.
בנאום, שאותו נשא שעות לאחר סיום הפסגה המדינית בשארם א-שייח בין ישראל לפלסטינים, אמר סמוטריץ' כי "העם הפלסטיני הוא המצאה בת פחות מ-100 שנה". לדבריו, הוא עצמו פלסטיני: "סבא שלי, שהיה דור 13 בירושלים, הוא הפלסטיני האמיתי. סבתא שלי, שנולדה במטולה לפני יותר מ-100 שנה למשפחת חלוצים, היא פלסטינית".
2 צפייה בגלריה
נאום סמוטריץ' בפריז
נאום סמוטריץ' בפריז
סמוטריץ' בנאום, עם מפת "ישראל הגדולה"
סמוטריץ' נשא את הנאום באירוע מחווה לזכרו של ז'אק קופפר, פעיל ליכוד, ממנהיגי תנועת בית"ר וחבר ההסתדרות הציונית העולמית, שנפטר מסרטן לפני שנתיים - וכשעל דוכן הנואמים מפת "ישראל הגדולה", הכוללת גם את שטח ירדן - שעמה יש לישראל כמובן הסכם שלום.
ראש הממשלה הפלסטיני אשתייה אמר כי האמירות של סמוטריץ', המכחישות את קיומו של העם הפלסטיני, הן "עדות חותכת לאידאולוגיה הציונית הגזענית הקיצונית השולטת בממשלת ישראל הנוכחית".
בפתח ישיבת הממשלה הפלסטינית היום ברמאללה אמר אשתייה כי הצהרות אלו "מבטאות את יהירות הכוח ואינן משנות את השתייכותנו לארצנו ולהיסטוריה שלנו. כל העתיקות וההיסטוריה מוכיחות את זיקתו של הפלסטיני לארצו משחר האנושות ההיסטוריה האנושית".
2 צפייה בגלריה
איימן עודה בישיבת סיעת חד"ש-תע"ל
איימן עודה בישיבת סיעת חד"ש-תע"ל
"בצלאל עלה עלינו, כולנו משוודיה". ח"כ עודה
(צילום: יואב דודקביץ)
ח"כ איימן עודה (חד"ש), עקץ: "‏חבריי הפלסטינים, המסיבה נגמרה. בצלאל עלה עלינו, חייבים להתוודות, כולנו בעצם משוודיה".
בנאומו אמש הזכיר סמוטריץ' את קופפר, שהתגורר ביהודה ושומרון ונאבק בעד תפילות יהודים בהר הבית והתיישבות בחברון, ואמר: צריך לומר את האמת של ז'אק בכל הכוח ובלי להתבלבל. הוא אמר שאין דבר כזה פלסטינים - כי אין דבר כזה עם פלסטיני. צריך לומר את האמת בלי להוריד את הראש בפני שקרים ועיוותים של ההיסטוריה, ובלי להיכנע לצביעות של ה-BDS והארגונים הפרו-פלסטיניים".
שר האוצר ציין את כללי המשפט הבינלאומי ואמר כי "לכללים יש חמישה מאפיינים שמגדירים עם - היסטוריה, תרבות, שפה, מטבע והנהגה היסטורית. מי היה המלך הפלסטיני הראשון? איזו שפה יש לפלסטינים? האם אי פעם היה מטבע פלסטיני? יש היסטוריה או תרבות פלסטינית? אין. יש ערבים שנמצאים במזרח התיכון והגיעו לארץ ישראל במקביל לעלייה היהודית וראשית ימיה של הציונות. אחרי 2,000 שנות גלות עם ישראל חוזר הביתה, ויש ערבים מסביב שלא אוהבים את זה. אז מה עושים? ממציאים עם פיקטיבי וטוענים לזכויות פיקטיביות בארץ ישראל רק כדי להילחם בתנועה הציונית".
לדבריו, "זאת האמת ההיסטורית. זאת האמת התנ"כית. את האמת הזאת צריכים לשמוע הערבים בארץ ישראל. את האמת הזאת צריכים לשמוע כאן בארמון האליזה. את האמת הזאת צריכים לשמוע גם בעם היהודי במדינת ישראל שקצת התבלבל. את האמת הזאת צריכים לשמוע בבית הלבן בוושינגטון. כל העולם צריך לשמוע את האמת הזאת, כי זאת האמת - והאמת תנצח".
ח"כ עמית הלוי (הליכוד) הביע הסכמה עם דבריו של סמוטריץ' בריאיון ל-ynet radio הבוקר. "כל היסטוריון מתחיל מסכים איתו. גם אם תחפור שלושת אלפים קילומטר באדמה לא תמצא מטבע פלסטיני", אמר הלוי. חבר הכנסת הוסיף כי "הרשות הפלסטינית היא הבעיה, לא הפתרון. בהסכמי אוסלו ניסו לכונן ישות פלסטינית שהתגלתה לכולנו כישות טרוריסטית שרק מעצימה את האויבות ואת העוינות בין העמים, העם הערבי והעם היהודי, לא הוסיפה גרם אחד של שלום או של שיתופי פעולה".
בחמאס קראו לקהילה הבינלאומית "לנקוט עמדה נחרצת נגד הכיבוש ומנהיגיו הפשיסטים בתגובה להצהרותיו של שר הטרוריסט סמוטריץ', שבהן הוא מכחיש את קיומו של העם הפלסטיני".
"אנו מגנים בחריפות את האמירות הגזעניות של המחבל סמוטריץ', שבהן הוא מכחיש את קיומו של העם הפלסטיני וזכותו על אדמתו שבה חי אלפי שנים", נמסר בהצהרה, "האמירות חושפות את הפשיזם של הכיבוש, המנטליות הגזענית שלו, ההפרה הבוטה של החוק הבינלאומי וזכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית".
עוד נמסר: "הצהרותיו של שר הטרור סמוטריץ' חושפות בבירור את המדיניות הגזענית והפשיסטית שעליה התבססה הישות הכובשת מאז הקמתה, בעזרת יישום התוכניות הקולוניאליות הנוראיות ביותר נגד עמנו הפלסטיני שמומשו באמצעות גירוש ועקירה בכפייה, התיישבות וניסיון לשנות את מאפייני הארץ ואת המקומות הקדושים האסלאמיות והנוצריות.
"מול הצהרות אלו, המשקפות את המדיניות הרשמית של ממשלת הכיבוש הציוני, אנו קוראים לקהילה הבינלאומית, ובמיוחד לצרפת - שבה אמר את הצהרותיו הגזעניות - לנקוט עמדה נחרצת נגד הכיבוש הציוני, וכן נגד פושע זה שקרא בעבר למחוק את העיירה הפלסטינית חווארה מעל פני האדמה. אנו קוראים לנקוט בצעדים הדרושים להפסקת הכיבוש, להעמיד לדין את קבוצת הפשע הציונית בפני בתי משפט בינלאומיים ולתמוך בזכותם של הפלסטינים לחופש ולהגדרה עצמית כזכות טבעית וחוקית.
"אנו קוראים למדינות ערב אחינו שנרמלו את יחסיהן הפוליטיים עם ישות הגזלה הזו לנתק את היחסים הללו למען זכותו של העם הפלסטיני לחופש ולהגדרה עצמית, ולשמר את ההיסטוריה והמכנים המשותפים המחייבים את העמים לעם הפלסטיני, לירושלים ולמסגד אל אקצא".