בית משפט השלום באשקלון האריך הערב (יום חמישי) בחמישה ימים את מעצרו של נחמן חורי, החשוד בדריסתו למוות של רוכב האופניים גיא תימור (21) הבוקר ליד צומת נהורה שבחבל לכיש. סעיפי החשדות נגדו, שהוצגו בבית המשפט, הם בין השאר גרימה בכוונה או באדישות למותו של אדם, הפקרה אחרי פגיעה ועוד.
לפי החשד, חורי, תושב קריית מוצקין בן 20, נסע בפראות ולא עצר גם כשניידות המשטרה כרזו לו, ובמהלך מנוסתו עבר באור אדום, פנה בחדות - ופגע בתימור, שמת במקום. מהחקירה עולה כי חורי לא הוציא רישיון נהיגה מעולם, והוא היה תחת השפעת אלכוהול. בדיון עלה שכשהשוטרים דרשו שיעצור, הוא ענה להם: "אני המשיח ולא עוצר לאף אחד".
2 צפייה בגלריה
הרכב של החשוד
הרכב של החשוד
רכבו של החשוד בדריסה. מעצרו הוארך
2 צפייה בגלריה
 גיא תימור
 גיא תימור
גיא תימור
(צילום: נמרוד הנגבי ורותם פבר)
בבית המשפט אמר חורי להגנתו: "אני לא רוצה עורך דין. אני על כדורים וצריך טיפול. לא נתנו לי לאכול ולשתות. אני לא רוצה לחיות, אני בטריפ מטורף שאתם לא מבינים שחושבים שאני רוצח. אני כל החיים הולך להיות בכלא, לא מוכן לזה".
חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של תימור, שאותר ללא סימני חיים. חובש רפואת חירום במד"א, אביעד אשר בנחמו, סיפר: "רוכב האופניים שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב-מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".
תימור, ממושב יד נתן, היה סגן אלוף ישראל ברכיבת אופניים וחבר נבחרת ישראל באופני מסלול ובאופני כביש. הוא ערך היום את האימון האחרון לפני שהיה אמור לטוס לתחרות בצ'כיה. תימור ייצג את ישראל בשנים האחרונות באליפויות אירופה והעולם, זכה השנה במדליית הכסף באליפות ישראל באופני מסלול וגם במדליית הכסף באליפות ישראל באופני כביש עד גיל 23.
אחד מחבריו של תימור, שגר בנגב ורוכב איתו מעת לעת, צפה בסרטון הפגיעה וסיפר: "זו לא תאונה. מדובר פה ברצח על הכביש. הנהג פשוט דרס אותו כאילו הוא כלום, והמשיך לנסוע כאילו דבר לא קרה. זה בן אדם שצריך לשבת בכלא עד יומו האחרון. גם נהג שיכור, גם ללא רישיון, גם נמלט מהמשטרה, חצה באור אדום ודרס למוות את גיא. אם זה לא רצח, אז מה נשאר לנו?".
"זו אבידה ענקית וכואבת" סיפר צחי בויגן, מאמנו של תימור. "לא ייאמן איך ברגע אחד נלקח מאיתנו חבר. גיא התחיל לרכוב כבר בגיל שמונה ובצבא היה ספורטאי מצטיין. איבדנו אדם שכולו נתינה, והדרך הטובה ביותר לראות את זה הייתה בצורה בה רכב - רכיבת אופניים היא לכאורה ספורט אישי, אבל הקבוצתיות משחקת תפקיד משמעותי וגיא היה תמיד אדם שדאג קודם להישג הקבוצתי לפני ההישג האישי".