3 צפייה בגלריה
שמעון לוי
שמעון לוי
שמעון לוי אחרי התקיפה
(באדיבות המשפחה)
שמעון לוי, בן 70 מטירת כרמל, שנפצע בחודש פברואר אחרי שלטענתו הותקף בידי שליח בן 19 מעוספיה, נדהם לקבל הודעה מהמשטרה כי התיק בעניין נסגר מחוסר עניין לציבור.
"כשראיתי את ההודעה מהמשטרה על סגירת התיק של החשוד שתקף אותי, הגעתי פיזית לתחנה", סיפר לוי. הוא הוסיף כי "החוקר אמר לי שהתלונה שלי נגד החשוד נסגרה, וגם התלונה שהוא הגיש נגדי. שתי התלונות נסגרו. זו החלטה פוגעת ומכעיסה מאוד".
בחודש פברואר התלונן לוי, אב לשלושה וסב לתשעה, כי הותקף בידי צעיר בן 19 סמוך לבניין מגוריו, אחרי שהעיר לו על השלכת בדל סיגריה. הוא סיפר כי בעת שחזר עם קניות לביתו, הבחין בשליח שהגיע עם קניות שיועדו לאחד השכנים. "תוך כדי שאני סוחב את הקניות הביתה, ראיתי את אותו בחור זורק בדל סיגריה על הרצפה. אמרתי לו שיש ליד צובר גז, ושזה מסוכן וגם מלכלך את הכניסה לבניין. השליח אמר לי 'מה אתה רוצה שאני אעשה?'. אמרתי לו: 'שתרים את זה'". לדברי לוי, "השליח שאל 'איפה לזרוק את זה?'", והוא ענה: "או בכיס או בפח".
3 צפייה בגלריה
שמעון לוי
שמעון לוי
לוי פונה לבית חולים עם סדקים באפו ובידו
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
המשקפיים של שמעון לוי
המשקפיים של שמעון לוי
המשקפיים שנשברו
(צילום: דוברות המשטרה)
בהמשך סיפר לוי כי "פתאום הבחור הזה נתן לי אגרוף בפנים. ניסיתי להתגונן. הוא דחף אותי בחוזקה והפיל אותי על הפנים. צעקתי מרוב כאבים בפנים וביד". צחי לוי, בנו של שמעון, הוסיף כי בנו, שהיה בבית של ההורים ושמע את סבו צורח, רץ למטה וראה אותו פצוע עם דם על הפנים. "החשוד ניסה לברוח, אבל אבא שלי והבן שלי לא נתנו לו והזמינו את המשטרה", סיפר.
כתוצאה מהתקיפה פונה לוי לבית חולים כשהוא סובל מסדקים באפו ובידו, ומחתך עמוק בארובת העין. משקפיו נשברו. "מעבר מעבר לפגיעה הפיזית, הפגיעה הנפשית כואבת לא פחות", סיפר בנו. "אבא היה לוחם בגולני בגדוד 51. הוא לחם במלחמת יום הכיפורים ויש לו טראומה מכל המראות הלא פשוטים ואובדן החברים שנפלו לידו. במשך שנים רבות, עד ליציאתו לפנסיה לפני שלוש שנים, אבא היה אזרח עובד צה"ל. האלימות הזאת שהופנתה אליו מזעזעת אותנו. ברור לכולנו שכמו שהוא נתן אגרוף לאבא ודחף אותה בחוזקה לרצפה, החשוד הזה יכול היה להוציא גם סכין ולפגוע בו".
החשוד נעצר לאחר האירוע ומעצרו הוארך בשלושה ימים. לאחר מכן שוחרר. הוא טען בחקירתו כי הוא עצמו הותקף בידי לוי, והגיש תלונה נגדו. גם תלונה זו נסגרה כאמור, בעילה של חוסר עניין לציבור. לוי אמר כי "הוא יבוא, ירביץ לי, וייצא בלי כלום. המשקפיים שלי שנשברו, והיד שלי שנפגעה, וכל הטיפולים שאני עובר מאז, זה בסדר. הוא ייצא נקי בלי כלום. חוקר המשטרה אמר לי: 'אתה יכול לתבוע אותו אזרחית'. לא האמנתי למה שאני שומע".
סנגור החשוד: "אדם מבוגר תקף אותו"
(צילום: שמיר אלבז)

לוי המשיך: "זה פוגע בי מאוד. חזרתי מתחנת המשטרה המום ופגוע מאוד. איך אפשר לסגור את התיק? אמרתי לחוקר שאם זה חוסר עניין לציבור, אז 'כל דאלים גבר'" (כוונתו היא שהאלים שבידיו הכוח - זוכה, ל"א). צחי, בנו של לוי, הוסיף: "זה לא הגיוני מה שקורה פה. מרתיח את הדם. אבא שלי היה מאושפז עם שבר ביד ופרצוף שבור. בסופו של דבר סוגרים את התיק מחוסר עניין לציבור? אותי זה מעניין. אני הציבור".
סנגורו של החשוד, חמודי מסרי, מסר: "מדובר בבחור שעובד למחייתו, מנהל חיים נורמטיביים, נמצא ללא עבר פלילי, שטוען שללא שום סיבה נקרה בדרכו אדם מבוגר שהעיר לו על כך שזרק סיגריה. אותו אדם ביקש שהחשוד ישים את הסיגריה בכיס שלו. החשוד לא התייחס אליו. לטענתו אותו אדם מבוגר הגיע אליו לרכב ותקף אותו".
המשטרה מסרה: "משטרת ישראל רואה בחומרה כל מעשה אלימות, וכל תלונה המתקבלת במשטרה בהקשר זה נבדקת ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת. הכל כדי למצות את הדין עם המעורבים. עם קבלת הדיווח פתחה המשטרה בחקירה יסודית שכללה ביצוע מגוון פעולות חקירה, בהן בין היתר גביית עדויות. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי טיב חלק מהעדויות העלו קושי ראייתי משמעותי, ובסופו של יום, לאור קשיים ראיתיים אלה, הוחלט על ידי התביעה המשטרתית לגנוז את תיק החקירה."