בן גביר, היום
(צילום: משה מזרחי)

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמנם כבר חתם על הסכם מול הליכוד במסגרת המשא ומתן הקואליציוני - שבמסגרתו יקבל את תיק ביטחון הפנים עם סמכויות מורחבות (ועם השם החדש "המשרד לביטחון לאומי") - אבל כעת הוא דורש תפקיד חדש במסגרת השיחות שנמשכות לדבריו: ממלא מקום יו"ר ועדת השרים לחקיקה, תפקיד שייתן לו השפעה גדולה על סוגיות הנוגעות לחקיקה ממשלתית.
ל-ynet נודע כי את הדרישה החדשה השמיע כבר אמש (יום א'), והיום בישיבת הסיעה שלו בכנסת הצדיק בן גביר את הדרישה הזאת ב"גמגומים" שהוא שומע אחרי הסיכומים שלדבריו כבר הושגו בחדרים סגורים - רמז אולי להצהרותיו האחרונות של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, לפיהן הוא זה שיתווה את המדיניות - בניסיון להרגיע חששות בעולם משיתוף הפעולה עם גורמים אולטרה-ימניים כמו בן גביר.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
בן גביר
(צילום: עמית שאבי)
"לצערי בימים האחרונים אני שומע פתאום גמגומים בקשר להמשך ההסכמים ולמה שכבר סוכם ונחתם", אמר בן גביר בישיבת הסיעה שלו בצהריים, וחזר על דרישות כגון שינוי מדיניות הפתיחה באש ו"חוק חסינות" לחיילים ולשוטרים. "אבל פתאום יש גמגומים בנושאים האלה. אני מבין שזה אולי זה בגלל הלחץ של התקשורת, אולי מסיבה אחרת - אבל מה שבטוח הוא שבחדרי המו"מ שאנחנו נמצאים בהם בלילות האחרונים, ולא ישנתי בלילות הללו, שמעתי פתאום זמירות שונות, אחרות, שמעמידות בסכנה את היכולות שלנו להתמודד עם האתגרים".
בן גביר הוסיף כי "כדי לוודא שהסיכומים יתממשו אנחנו עומדים על דרישותינו, שיאפשרו לנו להשפיע על החקיקה במדינת ישראל". לפיכך, הוא הוסיף, "דרשתי מעמד מחייב משפיע לוועדת השרים לענייני חקיקה. אני רוצה את המעמד הזה כדי שיאפשר לי לממש את היעדים הללו. דרישות מהותיות בסיסיות ועקרוניות שיאפשרו לנו לקיים ממשלת ימין מלא-מלא".