ויקטור שמשון גרין, בן 33, הוא הנרצח השביעי בפיגוע שהתרחש בשבוע שעבר ביפו. שמו הותר לפרסום הבוקר (ראשון), חמישה ימים לאחר ששני מחבלים פעילי חמאס פתחו באש ברכבת הקלה, ולאחר מכן ירו לעבר קבוצת אנשים ברחוב.
3 צפייה בגלריה
ויקטור גרין, נרצח בפיגוע ביפו
ויקטור גרין, נרצח בפיגוע ביפו
ויקטור שמשון גרין
(צילום: מתוך פייסבוק)
3 צפייה בגלריה
מדליקים נרות זיכרון לזכר נרצחים בזירת הפיגוע שדרות ירושלים יפו תל אביב
מדליקים נרות זיכרון לזכר נרצחים בזירת הפיגוע שדרות ירושלים יפו תל אביב
זירת הפיגוע ביפו
(צילום: Leon Neal/Getty Images)
תיעוד מרגעי הפיגוע ביפו

ויקטור היה דר רחוב שהתגורר במעון גגון ביפו. הוא נולד בשנת 1991, עלה לארץ מאיטליה לפני כשנתיים וחי בארץ בגפו. משפחתו מתגוררת באיטליה.
שחר גולדמן, בת 30 מלוד, הייתה הראשונה מבין שבעת הנרצחים ששמה הותר לפרסום. היא הותירה אחריה את בעלה תאי, אחיותיה אסתאר, דיקלה ומירב, וההורים אברהם ורות גולדמן. ענבר שגב ויגדר, בת 33 מיפו, הותירה אחריה תינוק בן תשעה חודשים בלבד, ארי, שעליו גוננה וששרד את הפיגוע. ענבר הייתה מאמנת כושר ומורה לחינוך גופני.
נרצחת נוספת בפיגוע היא רויטל ברונשטיין, בת 24 מבת ים. רויטל, בת יחידה לאמה ליאורה, הייתה סטודנטית מצטיינת לתואר שני במדעי המחשב. בתיכון היא זכתה בפרסים יוקרתיים על עבודתה בתחומי המחשב והבינה המלאכותית, ובמקביל הייתה גם ציירת קומיקס מחוננת.
ברכבת הקלה נרצחה גם נדיה סוקולנקו, בת 40 מיפו, אם לילדה. חברתה רפאלה גויכמן ספדה לה בפייסבוק: "הידיים והגוף רועדים. המוח לא מצליח לקלוט את זה. את הבן-אדם שהוא ההגדרה המהלכת לשמחת חיים, אור ואופטימיות קוסמית. ניצחת את כל הקשיים וכולנו יודעים שהחיים שלך היו וואחד מסלול מכשולים מטורף. אבל תמיד הסתכלת לקושי בלבן של העיניים. אוהב אותך לנצח".
בפיגוע נרצח גם איליה נוזאדזה, אזרח גאורגיה בן 42. הוא נפגע משלוש יריות של המחבלים, פונה לבית החולים איכילוב במצב אנוש, אולם בהמשך נקבע מותו. איליה, נהג משאית, התגורר בעיר קאשורי בגאורגיה עם אשתו ושני ילדיו, בני 17 ו-14.
יונאס קרוסיס בן ה-26, אזרח יוון וישראל, נרצח גם הוא בפיגוע. קרוסיס, שהתגורר בירושלים ולמד ארכיטקטורה בתל אביב, הוא בנם של זוג רופאים יוונים לא יהודים, שעובדים בישראל: אביו, פרופ' דימיטרי קרוסיס הוא נוירולוג בכיר, מנהל המרכז לטרשת נפוצה, המחלקה לנוירולוגיה במרכז הרפואי הדסה בירושלים, שעזב את סלוניקי בשנת 1988 כדי לחיות בישראל. אימו, אורניה וורקה, היא רופאת ילדים במבשרת ציון. אחותו של האבא היא מנהלת המשרד הקונסולרי של יוון בישראל (דיפלומטית יוונייה).
עדת ראייה לירי שפונתה לבית החולים וולפסון סיפרה ביום רביעי: "נסעתי ברכבת מבת ים. ביפו נפתחו הדלתות ואז שמעתי יריות. כולם נשכבו על הרצפה, לא הבנתי מה קורה. הדלת נסגרה, ואז אחרי כמה מטרים שמעתי עוד פעם יריות. הייתה שם אמא עם תינוק על מנשא, וכשהיא באה לרדת כנראה ירו בה. בחור מלאך בא לעזור לה. שלפנו את התינוק מהמנשא ושוטר שהגיע למקום לקח אותי עם התינוק לבית החולים".
מוטי, בעלים של קיוסק סמוך לזירת הפיגוע, אמר: "שמענו צרורות של ירי בלתי פוסק לכל כיוון. יצאנו החוצה בבהלה, ראינו כמה דמויות רצות ברחוב, ככל הנראה אלו היו המחבלים. היה קשה לצפות בזה". רועי, שהיה בסופר סמוך, סיפר: "המחבלים ירו לעבר חנות בלי הבחנה. אחר כך ראיתי שהם בורחים לכיוון צפון יפו. כל הרחוב היה מלא בפצועים".
מוחמד אלסייד, מוכר בחנות פרחים ברחוב, סיפר: "אישה ירדה מקרון של הרכבת הקלה בצעקות. מיד אחר כך ראיתי אנשים פצועים. זאת תחושה רעה לראות את הזירה, יום עצוב וקשה". נאדיה, תושבת יפו, רכבה על אופניים כשהחלו היריות. "זרקתי את האופניים והתחבאתי מאחורי ארון חשמל, ראיתי שני בחורים עם נשק ארוך שלא הפסיקו לירות", סיפרה.