4 צפייה בגלריה
עימותים בין פלסטינים בשכם
עימותים בין פלסטינים בשכם
ישוחרר אחרי שמעצרו עורר מהומות בשכם. מוסעב אשתייה
( צילום: AP)
יותר משבועיים אחרי מעצרו של מוסעב אשתייה, בית המשפט ברשות הפלסטינית החליט היום (שלישי) על שחרורו של פעיל חמאס שמעצרו הוביל למהומות בשכם ולעימותים בין חמושים למנגנוני הביטחון של הרשות. עורך דינו של אשתייה ציין כי הוא ישוחרר בקרוב.
לפי הפלסטינים, אשתייה, שפעיל בזרוע הצבאית של חמאס ונעצר בגין החזקת נשק שלא כדין, הוגדר ע"י מערכת הביטחון הישראלית כאחד המבוקשים המסוכנים ביותר, ולדבריהם אביו הוזהר לא פעם שנמצא על הכוונת של כוחות הביטחון אם לא יסגיר את עצמו.
הוא נכלא תחילה בבית הכלא אל-ג'ונייד שבשכם והועבר בהמשך לכלא יריחו מחשש שהפרות הסדר יגיעו למתקן המעצר. בשבועיים האחרונים פתח אשתייה בשביתת רעב - ועד כה סירב לקבל טיפול תרופתי לבעיותיו הרפואיות, מה שהעמיד את חייו בסכנה.
4 צפייה בגלריה
עימותים בין פלסטינים בשכם
עימותים בין פלסטינים בשכם
העימותים הפנימיים בשכם אחרי מעצרו של אשתייה
(צילום: AFP)
עימותים פנים פלסטיניים בשכם בעקבות מעצר של איש חמאס

מיליציית "גוב האריות" שהתגבשה בשכם ולפי החשד עומדת מאחורי מרבית אירועי הירי האחרונים בצפון השומרון, החליטה ללוות אותו מהכלא ביריחו אל ביתו בשכם - ומגייסת פעילים כדי לערוך שיירה שתצא מיריחו לשכם. בשל הסגר על הפלסטינים ביממה הקרובה, יש להניח שאשתייה יחזור לביתו רק מחר.
בתוך כך, אחרי ההפגנה שערכו ראשי המתנחלים מחוץ לביתו של שר הביטחון בראש העין, פרסם גנץ הודעה בעקבות הערכת מצב שערך בפיקוד המרכז, ובה הדגיש כי ישראל פועלת למיגור אירועי הטרור האחרונים דרך מבצעי סיכול, אך גם ברמה המדינית והכלכלית. מסתמן שישראל עירבה גורמים חיצוניים במגעים מול הפלסטינים כמו ירדן וארצות הברית, אך מנוף הלחץ העיקרי על הפלסטינים היה ונותר בסוגיית אישורי העבודה ופתיחת המעברים לישראל בחול המועד.
4 צפייה בגלריה
סמוטריץ הגיע למחאה ביציאה משכם
סמוטריץ הגיע למחאה ביציאה משכם
מחאת המתנחלים ליד שכם
(צילום: מועצת שומרון)
4 צפייה בגלריה
חוסמים את היציאה משכם
חוסמים את היציאה משכם
(צילום: אתמר)
"מי שמבקש לבצע פיגוע ירי ולהרוג אזרחים ישראלים נמצא על הכוונת שלנו, ומי שביצע – נשים עליו את ידינו", אמר גנץ אחרי הישיבה עם הרמטכ"ל, ראש שב"כ, אלוף פיקוד המרכז, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובכירים נוספים שהציגו לו את הפריסה הנרחבת בשטח על-ידי 25 הגדודים שנמצאים באוגדת איו"ש.
"אנחנו נמצאים בעיצומו של מבצע שובר גלים וחיילי צה"ל וכוחות הביטחון נמצאים בתפר, בצירים, וביישובי יהודה ושומרון כדי להגן על התושבים", הוסיף גנץ. "אני אומר באופן ברור – אנחנו עושים הכול כדי שהמחבלים יפגשו חיילים ושוטרים – שיסכלו את פעולות הטרור שלהם. הכוחות יהיו בכל מקום שיידרש, בכל זמן שיידרש, עם כל האמצעים שיידרשו.
"אנחנו ממשיכים במגוון רחב ועוצמתי של פעולות שאנו מבצעים בנחישות ובאחריות – גם במבצעי סיכול, גם בזירה המדינית וגם בהיבט הכלכלי. רק מאמץ משולב יביא תוצאות".