ליאם הס איצקוביץ, הילד בן ה-6 שעל פי החשד נרצח על ידי אמו סיגל יאנה איצקוביץ בהרצליה, יובא היום (חמישי) למנוחות. סבו, מרסל, אמר בצהריים בשיחה עם ynet כי "מה שקרה לנו זה פשוט אסון. זה אסון". הוא סיפר כי ליאם היה ילד שחייך כל הזמן. "הוא היה מאוד ספורטיבי, התאמן בג'ודו. אבא שלו היה החבר הכי טוב שלו, שהיה משחק איתו אחרי העבודה".
האם, שאושפזה בבית חולים פסיכיאטרי, שם תיבדק כשירותה למעצר כפי שקבע בית המשפט, נחקרה והודתה במעשה. בחקירתה איצקוביץ קשרה את עצרה לאירוע באופן מלא, ואף סיפרה בפירוט את שאירע בזירת הרצח. היא אמרה כי הייתה מודעת למעשיה, אך לא שיתפה במניע.
2 צפייה בגלריה
הדירה בה נרצח הילד, הרצליה
הדירה בה נרצח הילד, הרצליה
משמאל: הילד ליאם ואמו, החשודה ברצח
(צילום: יריב כץ)
2 צפייה בגלריה
ליאם בן ה-6 ז"ל עם כלבו
ליאם בן ה-6 ז"ל עם כלבו
ליאם בן ה-6 עם כלבו
לדברי הסב, "ליאם היה רגוע מאוד. היה משחק איתו בלגו הרבה שעות. דורון שיחק איתו בכל רגע שהיה לו. הוא היה אמור לעלות לכיתה א' בעוד חודש וחצי".
"כל האזרחים במדינת ישראל עוברים בשנה האחרונה דברים קשים. אלו הזמנים הכי קשים. חיילים נהרגים ואזרחים נרצחו. כל אחד צריך להתגבר על כל המקרים הקשים בחיים שלו בצורה הכי טובה. אנחנו צריכים עכשיו ללוות את הבן שלנו דורון מחדש, כעץ שנשתל מחדש, להשקות אותו ולחבק אותו", ציין עוד הסב.
אתמול האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרה של האם בתשעה ימים, ואף התיר את שמה לפרסום. היא לא נכחה באולם בעת הדיון, וגורם המעורב בפרשה אמר כי "היא לא מתקשרת ואי-אפשר לתקשר איתה". לאחר המקרה היא אושפזה תחת שמירה בבית החולים מאיר שבכפר סבא, והיום הועברה לבית החולים הפסיכיאטרי.
עורך דינה בנימין מלכא אמר לפני הדיון כי "מדובר בטרגדיה נוראית. משפחה שאיבדה את הילד שלה. אנחנו רק מתחילים ללמוד את המקרה המזעזע והנוראי הזה ובעיקר את מה שקדם לו. בשלב הזה רב הנסתר על הגלוי. כמובן שמצבה הנפשי הוא כיוון שנבדק - ורצוי שייבדק".
סגן ניצב עדי ברקוביץ ויריב פישר ראש העיר הרצליה
(צילום: מיקי שמידט)

ליאם אותר שלשום ללא רוח חיים בבית על-ידי סבתו, וכוחות גדולים הוזעקו לזירה. על-פי החשד, לאחר שדקרה את בנה, הגיעה האם לקניון בהרצליה, תקפה מאבטח בגרזן - ונעצרה. בני הזוג לא מוכרים לרשויות הרווחה. בבית אותר גם כלב ללא רוח חיים, ולפי החשד היא דקרה למוות גם אותו.
מקרה הרצח היכה בהלם את תושבי שכונת גליל ים בעיר, שמספרים כי המשפחה הייתה נורמטיבית והאם הייתה מסורה לבנה. אחת השכנות סיפרה ל-ynet כי "הם אנשים טובים מאוד. היא אם אוהבת ולא ברור מה קרה כאן. זה ממש טרגדיה. הוא היה ילד מתוק. האירוע מאוד הפתיע. יש כאן מקרה פסיכוטי, לא יכול להיות אחרת". לדבריה, "זו אמא שמאוהבת בילד שלה. נשבר הלב. היא אף פעם לא התנהגה מוזר. לא ברור מה קרה".
ל-ynet נודע כי למשטרה נמסרו בעבר דיווחים משכנים על מספר אירועי אלימות בין הורי הילד שנרצח אמש בדקירות על-ידי אימו בהרצליה, אך לא הוגשו תלונות. כרגע לא ברור אם אירועי האלימות הקודמים הופנו גם כלפי ליאם בן ה-6, וככל הידוע בשעה זו - לא דווח על מקרה דומה בעבר. על-פי החשד, ייתכן שהאם הייתה בהתקף פסיכוטי.