לפיד: "אנחנו לא נגד כל הסכם. ההסכם הנוכחי לא טוב"
(מתוך עמוד הפייסבוק יש עתיד)

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס בצהריים (יום ה') להסכם הגרעין המתגבש עם איראן ואמר כי "אנחנו לא נגד כל הסכם. ההסכם הנוכחי לא טוב". בפתח ישיבת סיעת יש עתיד ציין לפיד כי "זה מקרה די נדיר שבו הממשלה הזאת והממשלה שלפניה רואים את הדברים אותו דבר. ראש המל"ל היה בוושינגטון בשיחות מאוד אינטנסיביות עם הממשל. שר הביטחון יצא הלילה להמשיך את המאמץ. האמריקנים קיבלו חלק גדול מהדברים שרצינו שיכניסו לתוך הנוסחים וזה שינוי מבורך והדיאלוג איתם טוב ונמשיך אותו".
2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה יש עתיד
ישיבת סיעה יש עתיד
לפיד בישיבת הסיעה
(צילום: מוטי קמחי)
לפיד הוסיף כי "אנחנו מנהלים את זה בדיוק כמו שלא נוהל אז. ב-2015 הסיבה שנחתם הסכם הגרעין זה בגלל הנאום השערורייתי של נתניהו בקונגרס שגרם לממשל לזרוק את מדינת ישראל מהחדר שבו התנהלו הדיונים ולחתום על ההסכם בלי להתייעץ איתנו. היום אנחנו מנהלים את העבודה מול הממשל האמריקני בדרך נכונה, בסבלנות, בנחישות ואף מביאים תוצאות".
גורם מדיני בירושלים אמר כי הביקור של ראש המל"ל איל חולתא בוושינגטון היה "מאוד טוב, הלחץ הציבורי עשה את שלו בשילוב הביקור הזה והפגישות שקיים. האמריקנים הבהירו שלא יתפשרו בנושא התיקים הפתוחים. הפגישות שקיים חולתא היו מאוד יעילות ומאוד קונסטרוקטיביות והצלחנו בהרבה דברים להקשיח עמדות אמריקניות בתשובה לאיראנים, בהרבה נושאים שחשובים לנו כגון התיקים הפתוחים והסנקציות העקיפות על משמרות המהפכה".
הגורם הוסיף כי "זה לא סוף סיפור. נראה מה האיראנים יחזירו תשובה. הם בוודאי ינסו למרוח זמן ויבקשו עוד סבב שיחות. אבל אנחנו מרגישים שהצלחנו להשפיע ונראה שהאמריקנים הבינו את הדאגות שלנו".
2 צפייה בגלריה
"הכסף יממן את משמרות המהפכה"
"הכסף יממן את משמרות המהפכה"
"הכסף יממן את משמרות המהפכה"
(צילום: AFP ,EPA)
אמש תקף לפיד את המערב ואמר כי הוא מוותר לאיראן "שוב ושוב". לפיד טען כי "מה שמונח כרגע על השולחן הוא הסכם רע, שייתן לאיראן 100 מיליארד דולר לשנה". לדבריו, "הכסף הזה לא יבנה בתי ספר ולא בתי חולים. אלה 100 מיליארד דולר לשנה שישמשו לערעור היציבות במזרח התיכון והפצת טרור ברחבי העולם. הכסף הזה יממן את משמרות המהפכה וכוחות הבסיג' שמדכאים את העם האיראני. הוא יממן עוד התקפות על בסיסים אמריקניים במזרח התיכון, ישמש לחיזוק חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי. זה כסף בדיוק לאותם אנשים שמנסים לרצוח סופרים והוגי דעות בניו יורק, וכמובן ישמש לחיזוק תוכנית הגרעין".
בישראל מנהלים מגעים מול הבית הלבן כדי לתאם שיחה בין לפיד והנשיא ג'ו ביידן על חידוש הסכם הגרעין. האמריקנים מעריכים שהשיחה תצא לפועל בימים הקרובים. עם זאת, בבית הלבן הדגישו שארה"ב עומדת על כך שאיראן תשיב לשאלות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בעניין התיקים הפתוחים, ולא תסכים להתנות בין חזרה של איראן להסכם לבין סגירת התיקים הפתוחים.