חילופי האש בצפון: חייל מילואים כבן 25 נפצע בצהריים (שלישי) באורח בינוני מפגיעת רסיס מיירט סמוך ליקנעם. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה. "הוא התגונן טוב, שכב על האדמה וספג רסיס", אמר גורם במד"א.
יוסף חיים מנחם, חובש רפואת חירום במד"א, סיפר: "ראינו את הצעיר בשטח פתוח סמוך לכביש, בהכרה מלאה וסובל מפצעי רסיס. מיד הענקנו לו טיפול רפואי, ופינינו אותו לבית החולים בניידת טיפול נמרץ". צה"ל מסר כי מצבו של החייל הוגדר קל. עוד נמסר כי צה"ל תקף את המשגר שממנו נורו הרקטות לאזור אליקים, ושמשפחתו של חייל המילואים עודכנה.
2 צפייה בגלריה
גבר נפצע מרסיסים בין יגור ליוקנעם
גבר נפצע מרסיסים בין יגור ליוקנעם
הזירה במועצה האזורית מגידו
(צילום: איחוד הצלה כרמל)
מבית החולים רמב"ם נמסר: "לחדר הלם ברמב"ם פונה באמצעות אמבולנס מד"א צעיר בשנות ה-20 לחייו שנפצע מרסיסים באיזור היישוב אליקים (לא ברור אם מרסיסי מיירט או רקטה). הפצוע, שהגיע בהכרה מלאה, עובר כעת בירור והדמיות. נדווח בהמשך על מצבו".
המשטרה עדכנה במקביל כי התקבלו דיווחים על נפילות שברי יירוט ואזעקות בכמה מוקדים באזור עוספיא ודליית אל-כרמל: "שוטרים וחבלני המשטרה פועלים כעת על מנת לאתר את המוקדים ולבודד את זירות הנפילה ככל שיהיו". מדוברות כבאות והצלה נמסר כי התקבלו הודעות על שריפות בשטחים פתוחים בפארק הכרמל, באזור המוחרקה ובאזור רכסים.
חיזבאללה המשיך לירות, ותוך שעה, החל מ-14:51 ועד 15:46, שוגרו מלבנון כ-105 רקטות לעבר יישובי הצפון. לא דווח על נפגעים. במטח לקריות, לעכו וליישובים בגליל המערבי נגרמו נזקים לכלי רכב ורקטה התפוצצה בשטח פתוח בכפר מנדא. "שוטרי מחוז חוף פועלים במספר מוקדי נפילה של שברי יירוט באזור הקריות, עכו והגליל המערבי", מסרה המשטרה. "בשלב זה אין דיווח על נפגעים. ישנו דיווח על נזק לרכבים חונים משברי יירוט בג'דיידה מכר ללא נפגעים. סמוך לרכסים אותר שריד רקטה".
כוחות המשטרה בזירות הנפילות בצפון
(צילום: דוברות המשטרה )

2 צפייה בגלריה
איסוף רסיס רקטה במחוז חוף
איסוף רסיס רקטה במחוז חוף
(צילום: דוברות המשטרה )
נפילה בכפר מנדא

גם מד"א עדכן כי לא היו נפגעים במטח לגליל המערבי, מלבד נפגע חרדה בשנות ה-50 לחייו במצב קל, שפונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה. מכבאות והצלה נמסר כי לוחמי האש ביצעו סיורים בגזרה שבה התקבלו דיווחים על נפילות בקריות, ושללו כל נפילה של טיל או שברי מיירטים. עוד נמסר כי הכבאים חילצו שתי משפחות שנתקעה להם דלת הממ"ד.
המטחים הללו הגיעו אחרי לילה לא שקט ובוקר שבו שיגר חיזבאללה רקטות לעבר עפולה, נצרת, הקריות ויישובים רבים נוספים. במהלך המטח לעבר הקריות הבוקר התפוצצה רקטה בכביש 70, סמוך לטמרה.
הרס בבית הקברות בקריית שמונה
(צילום: מכלוף אוחנה)

עשרות שברי מיירטים נפלו במהלך הלילה בעיר נוף הגליל. אחד מהם, במשקל של יותר מ-60 קילוגרמים, נפל בקרבת בניין העירייה. לאחר שנבדק, הוא הועבר ללשכת ראש העיר רונן פלוט. "עבר עלינו עוד לילה לא פשוט", אמר פלוט. "תודה לאל שהכול עבר בשלום, למעט נזקים קטנים לרכוש, בעיקר לכלי רכב חונים". ראש העיר שיבח את התנהגות תושביו שמגלים ערנות ופועלים לפי כללי ההתגוננות של פיקוד העורף. רסיס אחר שנפל בטמרה גרם לנזק במרכול.
הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים הבוקר הערכת מצב, והדגיש כי "אסור לתת הפוגה לחיזבאללה". לדבריו, "יש להמשיך לעבוד בכל הכוח. אנחנו נאיץ את הפעולות ההתקפיות ונעבה את כל המערכים. תמונת המצב מחייבת המשך פעולה עצימה בכל הזירות".