פרסום ראשון: בשעה שבקואליציה ובאופוזיציה מתקוטטים על נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, שם מעניין מסתמן דווקא בקרב נציגי הממשלה בוועדה. אחרי לא מעט ספוקולציות הנוגעות למינוי שרה מטעם הליכוד, ל-ynet נודע כי בימים האחרונים ערך ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחות טלפון אישיות עם השרות שבמפלגתו ובדק איתן את האפשרות לפיה שרת המשימות הלאומיות אורית סטרוק מהציונות הדתית היא דווקא זו שתכהן מטעם הממשלה לצידו של שר המשפטים יריב לוין.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו וסטרוק. היא טוענת שלא מכירה את הכוונה
(צילום: יואב דודקביץ', רויטרס )
הרכב הוועדה, נזכיר, דורש כי מטעם הממשלה תהיה נציגה אחת לפחות - וסטרוק יכולה למלא את הדרישה הזו. שרות הליכוד לא הביעו התנגדות לאפשרות הזאת. סטרוק אמרה שאיננה מכירה את הכוונה. הבחירה בסטרוק לנציגת הממשלה בוועדה יכולה להיות נוחה עבור נתניהו, כך שלא ייווצר מתח מיותר בינו ובין יתר השרות.
בינתיים, בכנסת הרוחות סוערות ובליכוד יש הטוענים עדיין שאסור להתקפל בפני האופזויצה. ח"כ טלי גוטליב מהליכוד למשל, מסרבת להסיר את מועמדותה לוועדה והבהירה שאין בכוונתה לתמוך במועמדת האופוזיצה קארין אלהרר. "אין שום סיבה שממשלה נבחרת תיתן מחווה שכזאת ללא סיבה", אמרה. ההערכה היא שגוטליב היא לא היחידה וישנם עוד חברי כנסת נוספים בליכוד שמסרבים כרגע לבחור באלהרר.
ליברמן: "ביום רביעי יודיעו על הסכם"
(צילום: משי בן עמי)

מוקדם יותר טען יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי ביום רביעי הקרוב, מיד אחרי הבחירות החשאיות שבהן ייבחרו שני נציגי הכנסת בוועדה, יודיעו נציגי הקואליציה והאופוזיציה כי הם הגיעו להסכם כלשהו בנוגע למהפכה המשפטית. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ דחה את הדברים, ואמר כי "לא נהסס להגיע להסכמות אם הן יעמדו בעקרונות שהצבנו".
"ליבת ההסכם היא חזרת דרעי לממשלה בתמיכת גנץ ולפיד, זה חיזוק משמעותי לקואליציה המשיחית של נתניהו", העריך ליברמן בפתח ישיבת סיעת מפלגתו. הוא טען שכל שאר הפרטים האחרים שאולי ייכללו בהסכם, כגון פשרה כלשהי על עילת הסבירות, יהיו "מסך עשן" - וכי החזרת יו"ר ש"ס שהודח מהממשלה בהוראת בג"ץ היא ה"מהות" של ההסכם המתגבש. "אעשה הכול כדי למנוע את ההסכמות שכרגע מסתמנות". הוא הוסיף: "אנחנו יודעים שהקואליציה הזאת הצליחה בתוך כחמישה וחצי חודשים להסב נזק עצום למדינת ישראל. ההסכם המסתמן שמקדם את חזרתו של דרעי, למעשה מייצב את הקואליציה ויכול להיות שבגלל הסכם זה, הקואליציה הזאת תחזיק ארבע שנים".
גנץ: "יש נוסחה אחת - נציג קואליציה ונציגת אופוזיציה"
(צילום: משי בן עמי)

גנץ כאמור דחה את דבריו של ליברמן, והכחיש כי יש הסכם על הפרק: "לא יודע על מה הוא מדבר". בפתח ישיבת סיעתו אמר: "אני שומע כל הזמן על נוסחאות ו'דילים', אבל יש נוסחה אחת פשוטה כדי שנמשיך בהידברות - לבחור נציג קואליציה ואת נציגת האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים".
"אנחנו עומדים בפני רגע מכריע ביום רביעי, ודווקא נוכח הלחצים שמופעלים על נתניהו אני מבקש להגיד לו ולחברי הקואליציה בצורה הברורה ביותר: המחנה הממלכתי לא תהסס להגיע להסכמות אם הן יעמדו בעקרונות שהצבנו. שום שיקול פוליטי לא יעמוד ביננו לבין מה שנכון למדינת ישראל", הוסיף גנץ.