קוניו בדיון על הארכת מעצרה בבית משפט השלום בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה היום (שני) כתב אישום נגד נטע קוניו (37), שוטרת באגף התנועה במחוז תל אביב במשטרה, בגין עבירות רבות של מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, פגיעה בפרטיות והפרת חובת סודיות. דבר הפרשה פורסם לראשונה ב-ynet.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דניאל שחף לבית משפט השלום בתל אביב, הנאשמת הייתה מצויה בקשר עם חשוד, בעל רקע פלילי, אשר התנהלה נגדו חקירה, בין היתר, בחשד לביצוע עבירות זיוף וסחר בנשק. בהזדמנויות רבות ובמועדים שונים, נהגה הנאשמת לנצל את סמכויותיה המשטרתיות ולהפיק פרטים ממאגרי המידע המשטרתיים הממוחשבים שלא לצורך תפקידה, ולהעבירם לחשוד. בין היתר, הנאשמת הודיעה לחשוד על עצם קיומה של חקירה סמויה נגדו ונגד אחרים, בחשד לעבירות נשק שונות, וזאת לאחר שנחשפה לעובדה זו מעיון במאגרי המידע.
2 צפייה בגלריה
נטע קוניו
נטע קוניו
נטע קוניו
(צילום: גיל יוחנן)
קוניו, כך על פי כתב האישום, הכירה את י', אזרח בעל עבר פלילי עשיר בתחילת השנה ובין השניים נרקמה מערכת יחסים אינטימית. כבר בתחילת השנה החלה חקירה סמויה של המשטרה כנגד י' בחשד למעורבותו בעבירות של זיוף וסחר שלא כדין בכלי נשק. בחודש אוגוסט נעצר י' יחד עם מעורבים נוספים. על פי כתב האישום, בהזדמנויות רבות קוניו נהגה לנצל את סמכיותיה המשטרתיות ולהפיק פרטים ממאגרי המידע והמרשם הפלילי של המשטרה על מנת להעבירם לי' על ידי צילום מסך היישר לטלפון הנייד שלו. למעשה, קוניו שמה לב במערכת המשטרתית לחקירה נגד י', והיא זאת שהודיע לו ולחבריו על כך.
2 צפייה בגלריה
תחנת משטרת מרחב יפתח
תחנת משטרת מרחב יפתח
משטרת מחוז תל אביב
(צילום: מתוך ויקיפדיה )
נגד קוניו הוגש היום כתב אישום עם ובו ארבע סעיפים שונים הנוגעים למרמה והפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט, פגיעה בפרטיות והפרת חובת סודיות.
עורך הדין של הנאשמת מסר בתגובה: "אנחנו שמחים שהמחלקה לחקירות שוטרים חזרה בה מכל הטענות החמורות של סחר בנשק. אנחנו חושבים שהמעצר שלה היה לא חוקי ושהתנהלות כזאת היא לא התנהלות שמתאימה למדינה מתוקנת. אנחנו בטוחים שנפלו פגמים בזכות להליך הוגן".