חמאס פרסם אמש (שבת) הצהרה שלפיה הוא מתנגד לפתוח במשא ומתן לשחרור חטופים משבי הארגון בעזה. בהצהרה נאמר כי "חמאס מאשר את עמדתו שלא לפתוח במשא ומתן כלשהו להחלפת שבויים, אלא אם התוקפנות נגד עמנו תיפסק אחת ולתמיד". חמאס העביר את העמדה לכל המתווכים.
1 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
מנהיג חמאס סינוואר
(צילום: AP)
ראש המוסד דוד (דדי) ברנע נפגש בלילה שבין שישי לשבת באוסלו בירת נורבגיה עם ראש ממשלת קטאר מוחמד אל-ת'אני, במאמץ להחיות את המשא ומתן בנוגע לעסקת חטופים חדשה. לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", ראש המוסד ברנע נפגש שם גם עם גורמים מצרים.
הגורמים ששוחחו עם העיתון האמריקני ציינו כי ישנם מכשולים משמעותיים שמונעים את חידוש המשא ומתן, כולל חילוקי דעות לגבי התנאים האפשריים בתוך חמאס. עוד לפני נסיעתו, קיים ראש המוסד ברנע עם שר הביטחון יואב גלנט דיון בנושא המאמצים להחזרת החטופים.
הכותרת
קן הצרעות של עזה: הסיפור של שג'אעיה
28:31
דברי נתניהו, גלנט וגנץ
(צילום: לע"מ)

המשא ומתן שמותנע כעת, כשבועיים מאז חידוש הלחימה, צפוי להיות מורכב וסבוך ולהימשך זמן רב מאוד. ביחס למשא ומתן הקודם מלווים אותו אתגרים רבים, וצפוי להידרש זמן עד שהתהליכים מול חמאס יבשילו. למאמץ שותפים הבית הלבן, שר המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר, המנסים לגבש מתווים שיניעו עסקה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש על-רקע דרישות משפחות החטופים להציג מתווה לשחרור יקיריהן כי ישראל נחושה להמשיך עד לחיסול חמאס. השר גנץ אמר: "נמצה כל דרך להשיב את החטופים הביתה, אנחנו נחושים, ואין דרך, מתווה ואמצעי שלא נפעיל כדי לעשות זאת. אלו לא ימים למילים גדולות אלא לעשייה נחושה ומתמשכת. אנחנו נתכנס בקבינט המלחמה גם הערב, כדי לקדם את המטרות שלנו".