ארה"ב ובריטניה תקפו הערב (שישי) 15 יעדים של המורדים החות'ים, שלוחי איראן בתימן. כך מסר צבא ארה"ב. לדברי בכיר אמריקני, התקיפות, שבוצעו באמצעות מטוסי קרב וספינות קרב של ארה"ב, כוונו למערכות נשק, בסיסים צבאיים וציוד נוסף של החות'ים.
1 צפייה בגלריה
תקיפות בחודיידה, תימן
תקיפות בחודיידה, תימן
אזור התקיפה בתימן בתחילת השבוע
(צילום: AFP)
הערוץ התימני "אל-מסירה", המזוהה עם המורדים החות'ים, דיווח כי בוצעו תקיפות בבירה צנעא, בנמל התעופה בעיר אל-חודיידה, בדמאר ובאל-ביידא.
זו אינה הפעם הראשונה שכוחות הקואליציה תוקפים יעדים של החות'ים בתימן, ולאורך חודשי המלחמה בישראל נרשמו תקיפות רבות במרחב, לצד יירוט מתקפות של החות'ים באזור. במהלך החודשים האחרונים הותקפו בתימן מאות מטרות של החות'ים בעשרות אתרים שונים.
כך למשל, בחודש פברואר האחרון תקפו כוחות הקואליציה 36 מטרות של החות'ים ב-13 אתרים שונים. בתקיפות השתתפו מטוסי F-18 שהמריאו מנושאת המטוסים אייזנהאואר, ולעבר המטרות שוגרו גם טילי טומהוק שנורו מספינות אמריקניות בים האדום. בתקיפות לקחו חלק גם אוסטרליה, בחריין, קנדה, דנמרק, הולנד וניו זילנד.
גם ישראל תקפה בתימן יותר מפעם אחת, ורק בתחילת השבוע עשרות מטוסי חיל האוויר תקפו כמה מוקדים של החות'ים בעקבות שיגור טיל קרקע-קרקע למרכז הארץ. בישראל אישרו זמן קצר לאחר מכן כי עשרות מטוסי חיל האוויר תקפו תשתיות בתימן, ביניהן מאגרי נפט, תחנות כוח, את נמל חודיידה ונמל התעופה הבינלאומי.
התקיפה הישראלית בתימן, בתחילת השבוע

דובר צה"ל עדכן כי "חיל האוויר תקף מטרות של שלטון הטרור החות׳י בתימן כ-1,800 ק״מ מגבול ישראל", וציין כי במבצע אווירי רחב היקף, עשרות כלי טיס, בהם מטוסי קרב, מטוסי תדלוק ומודיעין, תקפו בהכוונת אגף המודיעין מטרות בשימוש צבאי של החות׳ים בראס עיסא וחודיידה. צה״ל, נמסר, תקף תחנות כוח ונמל ימי, שמשמשים לייבוא נפט.
כמו כן, אמר דובר צה"ל כי באמצעות התשתיות והנמלים שהותקפו, החות׳ים מעבירים אמצעי לחימה איראניים לאזור, אספקה לצרכים צבאיים וגם נפט. "התקיפה בוצעה בתגובה למתקפות האחרונות שביצע השלטון החות׳י לעבר מדינת ישראל", מסר.
ישראל תיאמה עם ארה"ב את התקיפה בתימן. רשת "אל-מיאדין" אף דיווחה מפי מקור כי האמריקנים "נתנו אור ירוק לאויב ועליהם לשאת בהשלכות".