"אתה לא חושב על הפיצוצים עד שזה קורה לך". העדויות מרחובות

סטודיו הפיסול של טספאי טגניה נמצא בקומת הקרקע של הבניין ברחובות שבו פגעה הרקטה אמש (יום חמישי), והביאה למותה של אישה אחת ולפציעתם של 13 נוספים, בהם טספאי עצמו. "אני סובל מכאבים בגב ובצוואר. אני בסדר, אבל הגוף שלי רועד. לא הפסקתי לבכות", סיפר.
טספאי העיד על פגיעת הרקטה, שגרמה לנזק גם בסטודיו שלו בקומת הקרקע, למרות שפגעה בקומה השנייה של הבניין: "דיברתי עם המשפחה, כדי שהם לא ייכנסו ללחץ. זה נורא קשה, אתה לא חושב על זה עד שזה קורה לך. קורה פיצוץ פה ופיצוץ שם ואנחנו פשוט לא שמים לב". הוא הוסיף כי "אם הייתי מתעכב לשבת בסטודיו כמה דקות הייתי מת. פשוט הייתי מת. חתיכות נפלו מהתקרה. מזל שרצתי ויצאתי, לא דמיינתי שזה יגיע גם אלי".
עוד אמר טספאי כי הוא לא הצליח להירגע מאז פגיעת הרקטה, ולאחר ששמע כי אחת משכנותיו בבניין נהרגה. "בדרך כלל אני לא בן אדם כזה, אני לא מתרגש משום דבר. אבל הבום הזה - אני כל הזמן נמצא בסטודיו, עכשיו הכל נהרס. החלונות שבורים, האוטו, הכל, אבל אלו דברים שאפשר להחזיר".
3 צפייה בגלריה
טספאי טגניה פצוע מרחובות
טספאי טגניה פצוע מרחובות
"הכל נהרס בסטודיו, אבל אלה דברים שאפשר להחזיר". טספאי
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
שי כהן פצוע מרחובות
שי כהן פצוע מרחובות
"פרצנו את הדלת, חילצנו אישה מבוגרת ואת החתן שלה עם בנו"
(צילום: יריב כץ)
תושב רחובות שי כהן נפצע באורח קל כשרץ לתוך הבניין כדי לסייע לדיירים, והצליח לעזור לדיירי הקומה הראשונה, שם נפצעה אישה כבת 70 באורח בינוני. "נפלתי ונפצעתי ברגל, חפיף", אמר. הוא תיאר: "היה פיצוץ ומיד עליתי לקומה הראשונה בבניין. הכל היה מלא בזכוכיות שבורות. אני ועוד שני חבר'ה התחלנו לנסות לפתוח דלתות כי הבנו שיש עוד אנשים באחת הדירות. בסוף פרצנו את הדלת כי הם לא הצליחו לפתוח אותה מבפנים. נכנסנו לדירה והוצאנו משם אישה מבוגרת ואת החתן שלה, שהיה שם עם ילד קטן על הידיים שלו".
כהן, קבלן שיפוצים בעבודתו, אמר על הנזק שנגרם: "הבניין הלך קפוט. אני מאמין שיפנו את כל הדיירים כי אי אפשר להיות שם. זה פשוט נס שלמשפחה הזו לא קרה כמעט כלום אחרי הרקטה שפגעה בבניין. נקווה שהפצועים יחלימו ושנסיים את המערכה הזאת על הצד הטוב ביותר". הוא הוסיף: "אני רוצה להעביר מסר מפייס לכל עם ישראל – זו המדינה שלנו, אנחנו עם אחד. במצב של היום אין ימין ואין שמאל. במיון טיפלו בי רופא ערבי ואחות ערבייה. הם עכשיו דואגים להוציא את הרסיס מהרגל שלי".
3 צפייה בגלריה
פגיעה בבית ברחובות
פגיעה בבית ברחובות
הפגיעה בבית ברחובות
(צילום: דוברות המשטרה)
בבניין בן ארבע הקומות ברחוב סמילנסקי ברחובות נהרגה כאמור אישה אחת ונפצעו 12 בני אדם באורח קל, בנוסף לאישה שנפצעה באורח בינוני. צוותי מד"א פינו את הפצועים לבית החולים קפלן בעיר. חובשי מד"א, ידידיה חכמון ותומר פשקו, סיפרו: "ראינו הרס רב בבניין. בדירה בקומה השלישית אותרה נפגעת מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. בדירה נוספת בבניין אותר גבר בן 74 שרגלו לכודה מתחת להריסות. הוא חולץ על ידי כוחות הכיבוי. כוחות גדולים נוספים של מד"א טיפלו ביתר הפצועים".
פורסם לראשונה: 22:22, 11.05.23